Grupy biznesowe nie są żadną nowością. To rozwiązanie funkcjonuje od początków przedsiębiorczości, kiedy to poszczególne firmy zaczęły tworzyć grupy wspólnych interesów. Po co? Aby osiągnąć z tego tytułu konkretne korzyści – ekonomiczne i wizerunkowe. Dziś grupy biznesowe wracają do łask i coraz więcej firm chce do nich dołączać, głównie z uwagi na trudności z samodzielnym pozyskiwaniem klientów i wysokie koszty wprowadzenia nowej marki na rynek. Czy to rzeczywiście się opłaca? Zdecydowanie tak, a najważniejsze argumenty znajdziesz w naszym artykule.
Grupa biznesowa to po prostu związek kilku lub wielu firm, które działają niezależnie od siebie, natomiast mogą - choć nie muszą – występować pod wspólnym szyldem. Celem założenia takiej grupy i dołączenia do niej jest zbudowanie wspólnego zaplecza klientów oraz oferowanie możliwie jak najszerszego zakresu usług.
Ponieważ poszczególne firmy przekazują sobie klientów (rekomendują pasywnie i aktywnie usługi innych członków), to bardzo ważne jest, aby przedsiębiorstwa dołączające do grupy prezentowały zbliżony poziom jakości usług oraz produktów.
Oba pojęcia są ze sobą często mylone, tymczasem mówimy tutaj o dwóch zupełnie różnych kwestiach.
Poniżej znajdziesz najważniejsze cechy grupy biznesowej, które odróżniają ją od klasycznej franczyzy:
Nie ma przypadku w tym, że dołączenie do grupy biznesowej najczęściej rozważają właściciele nowych firm, którym brakuje środków, czasu i energii na zbudowanie silnej, rozpoznawalnej marki we własnym zakresie, a także przedsiębiorcy, którzy popadli w marazm, nie rozwijają się i co gorsza nie wiedzą, jak wyjść z tego impasu.
Dołączenie do grupy biznesowej może być dla takiej firmy przełomem i przynieść kilka bardzo cennych korzyści:
Musimy wyraźnie podkreślić, że odniesienie wszystkich wymienionych wcześniej korzyści jest ściśle uzależnione od tego, czy Twoja firma dołączy do właściwej grupy biznesowej. Co to znaczy „właściwej”? Takiej, która kieruje się podobnymi wartościami (tak, etyka w biznesie wcale nie jest pustym frazesem!), ma możliwie jak największe portfolio klientów, a także – najważniejsze – ma silną, atrakcyjną i już rozpoznawalną markę na rynku.
Istotne jest również to, jakie warunki dołączenia stawia dana grupa biznesowa. Koniecznie sprawdź takie kwestie, jak:
Sprawdź również, jak bardzo skomplikowane będzie dołączenie do wstępnie wybranej grupy biznesowej. Czy konieczna jest np. integracja systemów informatycznych, przeniesienie obecnych zasobów cyfrowych firmy na nowy serwer, zaprojektowanie nowej strony internetowej i całej identyfikacji wizualnej, zawarcie jakichś długoterminowych umów etc.
Pod względem łatwości dołączenia, korzyści oraz gwarantowanej swobody członków zdecydowanie wyróżnia się grupa biznesowa Soluma Group, do której mogą przystąpić zarówno istniejące, jak i dopiero zakładane firmy. Szczegóły i omówienie całego procesu znajdziesz na https://solumagroup.pl/dolacz-do-nas/na-czym-to-polega.