Kilka sposobów na DARMOWE promowanie swojej firmy

Mateusz Rąbalski
02.07.2018

Dobrze kombinujesz. W życiu, a już szczególnie w biznesie, nie ma nic za darmo. Pokażemy Ci jednak sposoby na to, by promować firmę bez wydawania na to ani złotówki. Kosztem będzie jedynie Twój czas. Jeśli możesz go wygospodarować w swoim napiętym grafiku, a jednocześnie nie dysponujesz budżetem na profesjonalne działania marketingowego, to koniecznie przeczytaj nasz artykuł. Oto obiecane darmowe sposoby na promowanie firmy.

Wykorzystaj networking

Pod tym dziwnym słowem kryje się po prostu chodzenia na spotkania biznesowe i branie udziału w różnych wydarzeniach branżowych. Dzięki networkingowi możesz nawiązać przydatne kontakty, które w sposób bezpośredni lub pośredni zwiększą rozpoznawalność Twojej firmy. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś wybrał się np. na śniadanie biznesowe organizowane przez lokalną grupę przedsiębiorców i porozdawał wizytówki.

Proś klientów o pozytywne opinie

Masz zadowolonych klientów? Dlaczego w takim razie nikt o tym nie wie? Koniecznie to wykorzystaj! Nie wstydź się poprosić klienta o zostawienie pozytywnej opinii np. na Twoim firmowym Facebooku czy na portalu konsumenckim. Możesz także sugerować wystawienie Ci referencji czy podzielenie się kontaktem do Ciebie.

Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Możesz je wykorzystać do promocji firmy na dziesiątki sposobów i wcale za to nie płacić. Komentuj wydarzenia związane z Twoją branżą, udzielaj fachowych porad, dziel się opiniami, kreuj się na eksperta w dziedzinie, w której się specjalizujesz. Media społecznościowe to naturalne miejsce do promowania działalności.

Dawaj innym wiedzę

Nie ma lepszego sposobu na zyskanie popularności w branży niż dzielenie się wiedzą z potencjalnymi klientami. Możesz pisać artykuły na blog, nagrywać filmiki na YouTube, publikować wpisy gościnne na portalach czy innych blogach. Jest to element budowania marki osobistej i zyskiwania zaufania grupy docelowej. Pamiętaj jednak, że wymaga to poświęcenia dużej ilości czasu i energii, co na dłuższą metę z pewnością utrudni Ci zarządzanie biznesem.

Nie bój się analityki

Analizowanie wybór i poziomu zadowolenia konsumentów jest podstawą tworzenia skutecznej strategii marketingowej. Nie musisz od razu wynajmować specjalistów. Prostą analizę wykonasz własnymi siłami. Regularnie przeglądaj statystyki swojej strony internetowej. Pomyśl o rozesłaniu ankiet konsumenckich. Zdobyte informacje z pewnością pomogą Ci wskazać kierunek promocji firmy.

Każde z tych działań oczywiście nie może być fundamentem marketingu Twojego biznesu. To wyłącznie rozwiązania „na teraz”, które docelowo i tak musisz zastąpić profesjonalną promocją marki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie