Ruszyłeś z biznesem i chcesz go wypromować w sieci? Uważaj na naciągaczy!

Jerzy Biernacki
20.07.2018

Dla każdego przedsiębiorcy powinno być zupełnie oczywiste, że nie da się dziś prowadzić konkurencyjnego biznesu bez zadbania o jego rozpoznawalność w Internecie. Sieć daje ogromne możliwości w zakresie docierania do klientów i budowania silnej marki. Najlepiej korzystać przy tym z pomocy wyspecjalizowanych firm, szczególnie agencji interaktywnych. W poszukiwaniu takiego wsparcia możesz się łatwo natknąć na zwykłych naciągaczy, którzy obiecają Ci złote góry, a tak naprawdę tylko uszczuplą Twój budżet na reklamę. Jak ich unikać? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych rad.

Sztuczki SEO

Z pewnością jedną z pierwszych propozycji, z jakimi się spotkasz, będzie poprawienie pozycji Twojej firmowej strony w wyszukiwarce Google. Jest to bardzo ważne, ale nie daj się nabrać na hasła typu: „TOP 3 Google w 2 tygodnie!” To zwykłe oszustwo. Obecnie nie ma możliwości, aby umieścić stronę na wysokiej pozycji w tak krótkim czasie.

Działania SEO są dziś ukierunkowane na stopniowe, organiczne poprawianie pozycji witryny. W tym celu trzeba inwestować w wysokiej jakości treść (np. prowadzenie bloga) i pozyskiwać wartościowe linki prowadzące do strony. Oszuści wybierają inną drogę. Tworzą piramidy linków, co jest zaliczane do działań Black Hat SEO i naraża witrynę nawet na usunięcie z indeksu.

Treści niskiej jakości

Jeśli kiedykolwiek spotkasz się z propozycją stworzenia „tekstów SEO” na Twoją stronę internetową, których cena będzie śmiesznie niska, to nawet nie podejmuj tematu. Takie treści co prawda mogą przynieść chwilowe korzyści (dzięki dużemu nagromadzeniu słów kluczowych), ale na dłuższą metę będą działać na szkodę Twojej firmy.

Pomyśl o kliencie, który odwiedzi Twoją stronę i znajdzie na niej fatalne teksty, których jedyną wartością będą słowa kluczowe upchnięte w każdym zdaniu. Czy nabierze zaufania do marki? Czy dokona zakupu. Jest to więcej niż wątpliwe.

Strona zrobiona na kolanie

Na starcie w biznesie pewnie nie dysponujesz zbyt pokaźnym budżetem reklamowym. Nie uzasadnia to jednak ignorowania znaczenia strony internetowej dla powodzenia Twojej firmy. Witryna musi być jej wizytówką. Tutaj nie ma miejsca na oszczędności. Jeśli ktoś zaproponuje Ci wykonanie strony w kilka dni i za 100 złotych, to najrozsądniej będzie podziękować mu za współpracę.

Szum w mediach społecznościowych

Social media są bardzo dobrym narzędziem reklamy, ale niestety drogim i mogącym równie dobrze zaszkodzić Twojej firmie. Za ich obsługę powinni się brać wyłącznie fachowcy, a ich usługi kosztują. Uwierz jednak, że nie ma sensu zlecać działań w mediach społecznościowych amatorom, bo efekt może być opłakany. Jeśli użytkownicy social mediów stracą zaufanie do Twojej marki lub też stanie się ona obiektem kpin, będzie Ci bardzo trudno odzyskać dobre imię.

W sieci niestety roi się od firm-krzaków i freelancerów, którzy zarabiają dobre pieniądze na nabijaniu przedsiębiorców w butelkę. Twoje podejrzenia zawsze powinna wzbudzić zbyt korzystna oferta oraz składanie pięknych obietnic. Zdaj sobie sprawę, że promocja marki w Internecie nie jest ani tania, ani szybka. Może być za to niesamowicie skuteczna.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie