Odświeżenie wizerunku marki przedsiębiorstwa – od czego zacząć?

Mateusz Rąbalski
09.03.2021

Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważny we współczesnym biznesie jest atrakcyjny i wiarygodny wizerunek marki przedsiębiorstwa. Jeśli działasz na rynku już od dobrych kilku czy kilkunastu lat i w tym czasie nie wprowadzałeś żadnych modyfikacji w elementach wizerunkowych, to czas najwyższy się za to zabrać. Sprawdź, od czego należy zacząć odświeżanie wizerunku marki przedsiębiorstwa.

Logotyp

Od tego zawsze trzeba zacząć, ponieważ niemal na pewno logotyp stworzony 5-10 lat temu wymaga odświeżenia – co nie oznacza, że całkowitej zmiany (chyba, że w grę wchodzi redesign marki). Odświeżony logotyp będzie dobrze pasować do kreowanego wizerunku marki przedsiębiorstwa, które może np. chcieć zmienić grupę docelową czy zaakcentować nowe usługi w swojej ofercie.

Slogan

Bardzo często jest tak, że marka istniejąca na rynku od wielu lat posługuje się nieaktualnym i nieatrakcyjnym dla współczesnych odbiorców sloganem. Nie mówi on nic na temat obecnej oferty marki, nie charakteryzuje jej wartości etc. Dlatego zmiana sloganu (należy to powierzyć profesjonalnemu copywriterowi) jest niezbędnym etapem odświeżania wizerunku marki.

Strona internetowa

Bez tego ani rusz. Strona internetowa stworzona kilka lat temu na pewno trąci już myszką i nie będzie przystawać do nowego wizerunku marki. Konieczne jest zatem zainwestowanie w zupełnie nową witrynę. Doświadczenie pokazuje, że lekki lifting strony internetowej nie przynosi spodziewanych efektów, a wcale nie musi być dużo tańszą opcją. Dużo korzystniej jest więc zdecydować się na zaprojektowanie nowej strony, która będzie stanowić poważny atut marki przez kilka następnych lat.

Papeteria

Jeśli posługujesz się papeterią firmową, to bezwzględnie trzeba będzie odświeżyć jej projekty zgodnie z aktualną koncepcją wizerunkową marki. Chodzi nie tylko o umieszczenie nowego/zmodyfikowanego logotypu, ale też użycie innej kolorystyki czy czcionki. W końcu nawet takie drobiazgi mają realny wpływ na odbiór marki i jej postrzeganie przez grupę docelową.

W procesie odświeżania wizerunku marki bardzo pomocne mogą okazać się także gadżety reklamowe, które swoją kolorystyką i funkcjonalnośćią będą podkreślać nowy ,,image" Twojej firmy, jej wartości, idee i charakter oferty. Jeśli tylko masz ku temu okazję podaruj swojemu klientowi funkcjonalny produkt z logo, który przypomni mu o Twojej firmie, każdego dnia. Odwiedź stronę Macma Polska i wybierz upominki firmowe najlepsze dla nowego wizerunku Twojego biznesu! 

Na koniec warto jeszcze przyjrzeć się firmowym social mediom, które z całą pewnością będą wymagać odświeżenia – zarówno na gruncie graficznym, jak i treściowym.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.