Brak lub niskie oceny w Google. Jak to szkodzi Twojej marce?

Mateusz Nowak
25.10.2021

Nie jest żadną tajemnicą, że dziś o postrzeganiu firmy w dużej mierze decydują opinie na jej temat w wyszukiwarce Google. Te można znaleźć m.in. pod wizytówką marki w usłudze Google Moja Firma, a tym samym w aplikacji Google Maps. Z takiej formy weryfikacji przedsiębiorstw korzysta coraz więcej klientów. Jeśli Twoja firma ma niskie oceny w Google lub nie posiada ich w ogóle, to musisz wiedzieć, że bardzo szkodzi to marce przedsiębiorstwa. Dlaczego? Sprawdź w naszym poradniku.

Niska wiarygodność

Dotyczy to przede wszystkim tych firm, które nie mają w Google żadnych ocen, ponieważ np. nie chciało im się uruchomić wizytówki w GMF lub kompletnie nie dbają o to, aby klienci zostawiali swoje recenzje w sieci. Takie postępowanie ma krótkie nogi i w pewnym momencie zacznie się mścić.

Brak ocen firmy w Google jest jasnym sygnałem dla kolejnych klientów: to przedsiębiorstwo nie jest wiarygodne, nie warto ryzykować nawiązania z nim współpracy, ponieważ nie można się niczego o nim dowiedzieć.

Słabe pozycjonowanie wizytówki firmy w Google Maps

Decydując się na posiadanie wizytówki w GMF z zamiarem poprawienia widoczności firmy na frazy lokalne, musisz koniecznie dbać o to, aby średnia ocen klientów była jak najwyższa. Wymaga to np. motywowania klientów do wystawiania pozytywnych recenzji, najlepiej cztero- i pięciogwiazdkowych.

Jeśli średnia ocen Twojej firmy w Google wynosi np. 3,5, to będzie ona znacznie gorzej pozycjonowana w Google Maps niż wyżej oceniona konkurencja. W efekcie nie masz co liczyć na korzyści wynikające z obecności firmy w usługach Google.

Niekorzystna prezentacja na tle konkurencji

Większość konsumentów, ale też kontrahentów B2B, ma tendencję do porównywania nie tylko samych ofert, ale również wizerunku konkurencyjnych firm. W dobie powszechnego dostępu do Internetu jest to bardzo łatwe. Wystarczy wejść do wyszukiwarki i wpisać sobie nazwy poszczególnych firm, a następnie sprawdzić ich oceny.

Jeśli Twoja firma jest oceniona nisko lub wcale, to z automatu przegrywa z dobrze ocenioną konkurencją, na której usługi zdecyduje się większość klientów.

Duża grupa klientów nawet nie zapozna się z opiniami

Chodzi o to, że nawet jeśli masz dużo bardzo dobrych opinii, ale więcej jedno- czy dwugwiazdkowych, to średnia ocen firmy będzie niekorzystna. Sprawi to, że spora grupa potencjalnych klientów nawet nie wejdzie w szczegóły i nie przeczyta opinii, tylko sugerując się niską oceną od razu zrezygnuje z Twojej oferty. Dlatego trzeba regularnie monitorować opinie i średnią ocen, zgłaszając do Google np. przypadki SPAM-u, czyli wystawiania jednogwiazdkowych ocen przez roboty (na zlecenie nieuczciwej konkurencji).

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie