Jak dbać o markę firmy dzięki wizytówce Google?

Mariusz Siwko
16.10.2020

Wizytówka Google jest dziś podstawowym narzędziem do kreowania wizerunku marki w sieci. Zaraz obok strony internetowej stanowi najważniejszy ślad działalności firmy – i na gruncie biznesowym wyprzedza pod tym względem nawet social media. Założenie wizytówki Google jest bardzo łatwe, ale o wiele trudniej jest wykorzystywać ją do stopniowego zwiększania rozpoznawalności marki oraz kreowania jej pozytywnej renomy. Jakich zasad trzeba tutaj przestrzegać? Zajrzyj do naszego poradnika.

Pozyskuj opinie

Samo posiadanie wizytówki w usłudze Google Moja Firma nic Ci nie da, jeśli nie znajdą się pod nią żadne opinie. Taka wizytówka bardzo źle (lub wcale) się pozycjonuje, przez co jest niewielka szansa, że kolejni potencjalni klienci w ogóle na nią trafią. Poza tym wizytówki bez ocen nie budzą zaufania, co ma negatywny wpływ na kampanię kreowania wizerunku marki.

W pierwszej kolejności trzeba więc zadbać o pozyskanie jak największej liczby opinii. Nie poprzestawaj tylko na stałych klientach. Za każdym razem, gdy coś sprzedasz czy zrealizujesz jakąś usługę, poproś klienta o zostawienie recenzji pod wizytówką. Pamiętaj przy tym, aby nie wymuszać wyłącznie pozytywnych opinii. Optymalna średnia ocen dla wizytówki wynosi od 4,2 do 4,5. Te ocenione na 5 gwiazdek wyglądają mało wiarygodnie.

Odpowiadaj na wszystkie recenzje

Dzięki temu dasz znać, że zależy Ci na opiniach, że traktujesz je bardzo poważnie, a przede wszystkim, że dbasz o swoją firmową wizytówkę. Pamiętaj, że coraz więcej osób wykorzystują ją do nawiązywania kontaktu z firmami. Jeśli widać, że wizytówka leży odłogiem, to klient z takiej opcji nie skorzysta i raczej też nie przejdzie na Twoją firmową stronę www.

Nie obrażaj się na negatywne opinie

Negatywne opinie są wręcz wskazane, ponieważ uwiarygadniają wizytówkę w oczach innych klientów. Sam pewnie nie miałbyś zaufania do firmy, która ma same pozytywne recenzje – idealne biznesy przecież nie istnieją. Jeśli pod Twoją wizytówką pojawi się kilka gorzkich słów, to weź to na klatę, ustal przyczynę niezadowolenia klienta i zaproponuj mu jakąś formę rekompensaty. Ważne, aby wyjść z inicjatywą i pokazać innym klientom, że nie chowasz głowy w piasek.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie