Outsourcing w logistyce – idealne rozwiązanie dla sklepów i hurtowni online

Marek Szydełko
28.02.2022

Pandemia spowodowała gwałtowny wzrost sprzedaży internetowej. Już ponad 60 proc. Polaków deklaruje, że w ciągu ostatnich dwóch lat dokonało minimum jednego zakupu online. Branża e-commerce rośnie zatem w siłę, ale jednocześnie ten sektor staje się niezwykle konkurencyjny. Właściciele sklepów internetowych w walce o klienta nie mogą bazować już tylko na jak najniższych cenach. Liczy się również sprawna obsługa zamówienia oraz szybka, terminowa dostawa do preferowanego przez klienta punktu. Tym samym rośnie zainteresowanie profesjonalnymi usługami logistycznymi świadczonymi w formule outsourcingu. Jakie zalety niesie ze sobą outsourcing w logistyce? Sprawdź to w naszym artykule.

Ogromna oszczędność czasu

Tę korzyść docenią szczególnie właściciele małych i dopiero rozwijających się sklepów online, w których zwykle sprawy finansowe, zakupowe i logistyczne spoczywają na barkach samego przedsiębiorcy. Na dłuższą metę jest to nie do udźwignięcia i hamuje biznes, dlatego przychodzi moment, w którym po prostu należy skorzystać z profesjonalnego wsparcia – przynajmniej w zakresie logistyki.

Zewnętrzny partner, który kompleksowo zajmie się logistyczną obsługą e-biznesu, to nieocenione wsparcie.

Szeroki zakres obsługi

Logistyka w e-commerce musi działać perfekcyjnie – wszelkie problemy na etapie realizacji zamówień natychmiast negatywnie odbijają się na marce sprzedawcy i mogą spowodować, że niezadowolony klient w przyszłości wybierze konkurencję. Taka już jest specyfika sprzedaży online.

Samemu przedsiębiorcy bardzo trudno jest zagwarantować najwyższą jakość obsługi klienta internetowego – a już zwłaszcza, gdy sklep/hurtownia się rozwija i zamówień przybywa w zawrotnym tempie. W tym momencie warto już poważnie rozważyć skorzystanie z outsourcingu w logistyce. W ramach tej usługi można liczyć na przejęcie przez partnera wszystkich obowiązków związanych z realizacją zamówienia online, czyli m.in.:

  • przyjęcie towaru od producenta do magazynu usługodawcy (sprzedawca nie musi posiadać własnej powierzchni magazynowej),
  • magazynowanie towarów wskazanych przez sprzedawcę, w tym posegregowanie ich ze względu na np. popularność (aby te sprzedające się w największych ilościach były zawsze łatwo dostępne),
  • pełna obsługa zamówień, wraz z przygotowaniem towarów do wysyłki (np. InPost jest w stanie wysłać jeszcze tego samego dnia zamówienie otrzymane do godziny 20:00, a dzięki systemowi informatycznemu WMS ryzyko pomyłek przy kompletacji zamówień jest minimalne),
  • dostarczenie towaru do klienta zgodnie z wybraną przez niego metodą doręczenia (do Paczkomatu lub pod wskazany adres).

Outsourcing w logistyce może być znakomitym sposobem na przerzucenie kompletu obowiązków związanych z realizacją zamówień na zewnętrznego partnera, włącznie z obsługą zwrotów towaru, zakupem opakowań, dołączaniem ulotek i dokumentów, etykietowaniem etc., czyli wszystkim tym, co dziś nadmiernie obciąża e-przedsiębiorcę.

Kompleksową obsługę logistyczną w formule outsourcingu dla sektora e-commerce świadczy InPost. Sprawdź szczegóły usługi InPost Fulfillment na https://inpost.pl/fulfillment.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie