Treści edukacyjne – fundament strategii kreowania wizerunku eksperta

Mateusz Rąbalski
28.04.2025

Ekspercki wizerunek marki biznesowej jest niezwykle cenny i przynosi wymierne korzyści – przede wszystkim zwiększa zaufanie do przedsiębiorcy, umożliwiając mu docieranie z ofertą do klientów, którzy mniejszą wagę przykładają do ceny usługi czy produktu, a większą do jakości. Zbudowanie marki eksperta nie jest łatwe i szybkie. To proces, którego fundament stanowi tworzenie treści edukacyjnych. Ich przykładami dzielimy się w naszym poradniku.

Artykuły na blogu firmowym

To podstawa i od tego warto zacząć. Blog firmowy nie jest wyłącznie narzędziem SEO, ale przede wszystkim kanałem komunikacji z potencjalnymi klientami, pozwalającym zaprezentować eksperckość marki. Warto postawić na artykuły stricte poradnikowe, ale przystępne językowo, które mogą inspirować do korzystania z rozwiązań firmy.

Artykuły sponsorowane

Dobrze napisany artykuł sponsorowany, który zostanie opublikowany na właściwym portalu internetowym, z jednej strony pozwala pozyskiwać ruch na stronę przedsiębiorstwa, z drugiej natomiast kreuje i ugruntowuje ekspercki wizerunek marki. Należy tutaj zadbać o wysoką wartość merytoryczną takich artykułów, nie skupiając się wyłącznie na walorze reklamowym.

E-booki

Wymagają więcej pracy i czasu, natomiast mogą być bardzo wartościowym elementem strategii content marketingowej marki obliczonej na zbudowanie eksperckiego wizerunku. Własny e-book jednoznacznie dowodzi, że marka ma coś do przekazania, że zna się na przedmiocie swojej działalności, a przy tym chętnie dzieli się wiedzą z klientami czy partnerami biznesowymi.

Webinary, podcasty

Nie zapominamy również o elementach multimedialnych. Coraz więcej firm wykorzystuje olbrzymią popularność podcastów i webinarów do promowania swojego wizerunku. Jest to świetna forma dotarcia do klientów i zaprezentowania im kompetencji przedsiębiorstwa w atrakcyjny i przystępny sposób.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie