Każdy sklep internetowy musi mieć regulamin. Jest to najważniejszy dokument, jaki jest potrzebny do prowadzenia sprzedaży online.
Jednak zwykle zakładając sklep skupiamy się na jego wyglądzie i funkcjonalności, a takie rzeczy jak napisanie regulaminu zostawiamy sobie na koniec. Niestety trudno jest napisać poprawnie regulamin, który do tego będzie jasny dla kupujących i zgodny z prawem. O czym trzeba pamiętać?
Za napisanie regulaminu można zabrać się samodzielnie, jednak dla nowicjuszy lepszym wyborem będzie fachowa obsługa prawna IT, gdzie przygotowany będzie idealny regulamin konkretnie dla naszego sklepu. Jednakże można też zacząć samodzielnie tworzyć taki dokument, a potem skorzystać z pomocy osoby, która bardzo dobrze zna aktualnie obowiązujące prawo IT w celu poprawienia przez nią naszych błędów.
Sam regulamin warto podzielić na co najmniej cztery części. Zaczynamy od wymienienia danych sprzedawcy oraz definicji i zakresu obowiązywania regulaminu. Warto również dodać zarys oferty sklepu online. Kolejno opisuje się procedury zakładania konta użytkownika, zakupu towaru lub usługi i wreszcie akceptowanych metod zapłaty, sposobu dostawy towaru i terminów.
Następna część musi obejmować procedury reklamacyjne, wymianę czy zwrot towaru oraz zasady przyjmowania towaru do naprawy lub wymiany uszkodzonego. Warto tu podać aktualne podstawy prawne. I właśnie dlatego lepiej zlecić, aby to obsługa prawna IT napisała regulamin, gdy my nie mamy pojęcia o takich artykułach prawnych. Dobrze jest dodać też załączniki lub odnośniki w postaci formularza zwrotu, wymiany czy reklamacji, a nawet odnośniki do kart gwarancyjnych.
Ostatnią częścią zwykle są kwestie związane z ochroną danych osobowych. Obecnie kładzie się na to ogromny nacisk i każdy konsument musi być poinformowany o swoich prawach. Także tutaj można dodać odnośniki do polityki bezpieczeństwa, warto wskazać administratora danych osobowych czy nawet zawrzeć informację o plikach cookies. Dobrze jest też na samym już końcu zapisać postanowienia końcowe.
Artykuł partnera