Nadruki na ubraniach – kto je projektuje?

Mariusz Siwko
07.06.2022

Patrząc na koszulkę lub bluzę w sklepie odzieżowym, rzadko zastanawiamy się, kto zajmował się projektowaniem nadruku, który się na niej znajduje i jaki był proces jego powstawania. Praca grafika printów i innych elementów na ubraniach to bardzo ciekawy zawód, który wymaga kreatywności oraz śledzenia trendów i poszukiwania inspiracji.

Kreatywna praca dla ludzi z pomysłami

Tworzenie grafiki wszelkiego rodzaju wymaga kreatywności i otwartej głowy. Wie o tym doskonale każda osoba, która jest w jakiś sposób powiązana z designem. Nie inaczej wygląda kwestia tworzenia nadruków na ubraniach. Osoby, które zajmują się tym tematem, muszą w codziennej pracy wykazywać się dużą pomysłowością. Jest to stanowisko wymagające, ale jednocześnie bardzo satysfakcjonujące – w końcu stworzony nadruk zdobi potem koszulki dostępne w wielu sklepach. 

Osoby, które pragną związać swoją przyszłość z tworzeniem nadruków na ubraniach, muszą mieć oczywiście umiejętności graficzne. Na tym stanowisku ważna jest również kreatywność oraz otwartość na pomysły innych. Często proces tworzenia jakiegoś nadruku oparty jest na burzy mózgów z innymi członkami zespołu – zarówno grafikami, jak i projektantami oraz osobami odpowiedzialnymi za zamawianie materiałów i produktów. 

Precyzja i podążanie za trendami

Moda bardzo dynamicznie się zmienia. Dlatego ważne jest, aby grafik zajmujący się projektowaniem nadruków, był na bieżąco z aktualnymi oraz przyszłymi trendami. Nadążanie za zmianami w tym zakresie jest bardzo istotną częścią pracy każdej osoby, która chce być związana z procesem twórczym w firmie odzieżowej. Osoba na stanowisku grafika nadruków powinna wiedzieć, gdzie szukać inspiracji zarówno na formy nadruków, jak i na ich kolorystykę. Te elementy są niezwykle istotne w procesie przygotowywania kolekcji, która powinna być spójna z oczekiwaniami grupy docelowej oraz aktualnymi trendami wyznaczonymi na najbliższy sezon. 

Kariera w Sinsay to świetne rozwiązanie dla osób, które pragną rozwijać się w branży modowej zarówno jako pracownicy kreatywni, tacy jak właśnie graficy zajmujący się tworzeniem nadruków czy projektanci, jak i pracownicy analityczni, np. analityk sprzedaży. Polskie firmy odzieżowe zyskują popularność nie tylko w kraju, ale także poza nim. Dzięki temu praca dla rodzimego brandu wiąże się z licznymi wyzwaniami, możliwością poznawania branży fashion od podszewki, a także zdobywania wartościowej wiedzy i doświadczenia.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.