Fulfillment dla ecommerce - czym jest i jakie korzyści niesie za sobą?

Mateusz Rąbalski
16.08.2022

Fulfillment dla ecommerce to usługa, która ze względu na znaczny rozwój większości działających na rynku sklepów internetowych z każdym rokiem zyskuje na coraz większej popularności. Nic w tym dziwnego, ponieważ w ten sposób możliwe jest znaczne usprawnienie realizacji składanych w nich zamówień, odpowiadając tym samym wymaganiom stawianym nie tylko przez właścicieli sklepów internetowych, ale także ich klientów.

Fulfillemt to tak naprawdę kompleksowa obsługa e-commerce, która polega na usługach świadczonych na zasadach outsourcingu, dzięki czemu właściciele sklepów internetowych mają możliwość delegowania działań logistycznych na zewnętrznego operatora.

Na czym tak naprawdę polega usługa?

Fulfillment dla ecommerce polega na przejęciu przez firmę zewnętrzną całej fizycznej działalności sklepu internetowego tj. obsłudze takich procesów/czynności jak:

  • odbieranie dostawy produktów;

  • magazynowaniu towarów na powierzchni należącej do operatora;

  • kompletowaniu i spakowaniu zamówień;

  • wysyłce towarów do klienta końcowego.

Oczywiście w zależności od operatora zewnętrznego, właściciele sklepów internetowych mogą liczyć na szereg wielu innych usług dodatkowych, które mogą obejmować np. pakowanie według specjalnych wytycznych lub obsługę zwrotów i reklamacji. Takie delegowanie poszczególnych zadań na firmę outsourcingową ma na celu dania czasu i możliwości skupienia się właścicielom e-sklepów na rozwoju prowadzonej działalności. Z usług świadczonych na zasadach fulfillment mogą skorzystać nie tylko doświadczeni sprzedawcy, ale także osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z branżą e-commerce.

Jakie korzyści za sobą niesie?

W przypadku właścicieli sklepów internetowych korzystanie z tzw. orderu fulfillment daje możliwość zwiększenia nie tylko jakości obsługi logistycznej, ale także oszczędność czasu oraz większe możliwości pod względem rozwoju na nowych rynkach. Dodatkowo delegowanie wszelkich procesów/czynności logistycznych na zewnętrznego operatora pozwoli również zyskać m.in.:

  1. Skalowalność – sklepy internetowe narażone są na duże wahania w zależności od okresu/pory roku, skorzystanie z fulfillment pozwala np. na efektywniejsze obsłużenie wzrastającej liczby zamówień;

  2. Zmiana kosztów stałych na zmienne – w ten sposób wszystko jest zależne np. od rzeczywistej liczby wysłanych paczek;

  3. Przewaga konkurencyjna – wiąże się nie tylko z usługami dodatkowymi np. spersonalizowane bileciki dodawane do paczek, ale także z szybką wysyłką zamówień;

  4. Możliwość ekspansji zagranicznej.

Doskonałym przykładem firmy oferującej kompleksowe usługi dla e-commerce świadczone na zasadach fulfillment, jest 3PL - https://3lp.eu/.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie