Czy warto zostać pośrednikiem pożyczkowym?

Krzysztof Jagielski
05.10.2016

Rynek pożyczek pozabankowych to duży i zyskowny sektor - jest jednak również bardzo konkurencyjny. Jakie są "za" i "przeciw" dotyczące założenia firmy zajmującej się internetowym pośrednictwem pożyczkowym?

Dlaczego warto zostać pośrednikiem pożyczkowym?

Naturalnie można zająć w tej branży inną pozycję - konkretnie firmy udzielającej pożyczek, jednak wymaga to dużego kapitału i doświadczenia. Dlatego wiele osób decyduje się na pośrednictwo pożyczkowe - działalność polegającą na pozyskiwaniu klienta dla pożyczkodawców w zamian za prowizje.

Plusów takiego modelu biznesowego (jeśli oczywiście odniesiemy sukces) jest kilka:

  • wysokie stawki wynagrodzenia - czasem przekraczające 100 zł za udzieloną pożyczkę;
  • brak konieczności standardowej "obsługi" klientów - to rola firm pożyczkowych;
  • możliwość pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy;
  • możliwość systematycznego zwiększania zarobków.

...i dlaczego nie iść tą drogą?

Nie jest to na pewno interes, który można zbudować szybko - dla osób szukających szybkiego zwrotu działalność może być frustrująca. Kluczowe jest również dobranie właściwej strategii. Podstawą jest zazwyczaj prowadzenie własnej strony internetowej, poprzez którą "dostarcza się" klientów poszczególnym firmom pożyczkowym. Poziom zyskowności takiej strony zależy od ruchu jaki jest na niej generowany.

Sprowadzenie osób zainteresowanych pożyczkami na swoją stronę nie jest proste z racji wielu konkurentów. Najpopularniejszą strategią jest pozycjonowanie, a więc działania które mają na celu uzyskanie przez witrynę wysokich pozycji w wyszukiwarce na hasła związane z pożyczkami. Jest to jednak długoterminowy plan, który nie daje gwarancji powodzenia.

Inną, chętnie wykorzystywaną taktyką jest reklama adwords bądź mailingi - dają one zazwyczaj natychmiastowy efekt, natomiast pozostaje kwestia opłacalności, która nie zawsze jest łatwa do osiągnięcia. Kampanie reklamowe mają to do siebie iż stale generują koszty (jeśli jest to jedyna metoda pozyskiwania klientów).

Co zatem może zniechęcić do takiego przedsięwzięcia?

  • olbrzymia konkurencja;
  • kosztowne kampanie reklamowe bądź długie oczekiwanie na rezultaty pozycjonowania;
  • spadająca konwersja - obecnie mniej więcej co czwarty wysłany wniosek kończy się zawarciem umowy pożyczkowej.

Jak większość pomysłów biznesowych, także i ten ma swoje wady i zalety. Osoby które są wytrwałe, mają czas i potrzebne środki, mogą uznać go za dobrą okazję - pomimo faktu iż w ciągu ostatnich lat przybyło wielu chętnych do zarabiania w ten sposób.

--

Artykuł opracowany przez portal pożyczkowy chwilowki-online.org

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie