Istnieje kilka rodzajów kredytów, do których mają dostęp przedsiębiorcy. To między innymi kredyt inwestycyjny, obrotowy czy pomostowy. Ważne jest to, że środki przyznane przez bank powinny zostać zadysponowane na cele w jakikolwiek sposób związane z prowadzoną działalnością – może to zostać zweryfikowane, a w razie wykrycia nieprawidłowości bank może nawet zażądać całkowitej spłaty kredytu oraz rozwiązać umowę z przedsiębiorcą. Sprawdź zatem, na co możesz przeznaczyć kredyt firmowy.
Przykładem działania zmierzającego do rozwoju działalności gospodarczej jest wynajęcie większej powierzchni magazynowej czy biurowej oraz zwiększenie zatrudnienia. Przedsiębiorca może przeznaczyć na to środki z kredytu, pamiętając przy tym, aby w ślad za rozwojem szło zwiększenie przychodów firmy – dzięki temu nie będzie problemu z obsługą zadłużenia.
To bardzo szeroka kategoria wydatków, które mogą zostać sfinansowane z kredytu firmowego. W praktyce przedsiębiorca zawsze jest w stanie obronić swoją decyzję inwestycyjną, nawet jeśli okaże się ona nietrafiona – musi jedynie dotyczyć prowadzonej działalności. Przykładem inwestycji finansowanej z kredytu firmowego będzie zakup urządzeń, maszyn czy pojazdów niezbędnych do prowadzenia firmy.
Uwaga!
Zakup limuzyny dla właściciela może zostać podważony przez bank, ponieważ trudno jednoznacznie uznać to za inwestycję w rozwój działalności.
Nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, że kredyt firmowy może pomóc w spłacie różnego rodzaju zaległości. Jest to co prawda dość ryzykowne, ponieważ grozi wpadnięciem w spiralę zadłużenia, natomiast gdy nie ma wyjścia, to warto taką opcję przynajmniej rozważyć. Kredyt firmowy można przeznaczyć na wyjście przedsiębiorstwa z trudnej sytuacji finansowej.
Pieniądze z kredytu firmowego mogą zostać przeznaczone na bieżące utrzymanie kadry przedsiębiorstwa. Nie ma problemu z tym, aby zagospodarować je na pensje dla pracowników, premie czy chociażby szkolenia – szczególnie ta ostatnia opcja wydaje się być rozsądna, ponieważ dzięki szkoleniom wzrosną kwalifikacje zawodowe pracowników, co powinno się także przełożyć na zwiększenie konkurencyjności firmy.
Kredyt firmowy z powodzeniem można przeznaczyć na np. sfinansowanie kampanii reklamowej, zbudowanie atrakcyjnego wizerunku marki przedsiębiorstwa, wykonanie strony internetowej etc.