Copywriting, czyli zawodowe tworzenie treści, haseł reklamowych i opracowywanie nazw, to popularna forma działalności wśród osób mających tzw. lekkie pióro. Istnieje spore zapotrzebowanie na profesjonalne teksty, zarówno na potrzeby kampanii reklamowych i wizerunkowych, jak i pozycjonowania strony w Google. Przedsiębiorcy świadczący usługę copywritingu chętnie rozliczają się ryczałtem, nie zawsze jednak stosując prawidłową stawkę. W naszym artykule wyjaśniamy, jakie stanowisko ma w tej sprawie fiskus.
Wielu zawodowych copywriterów próbuje rozliczać się z fiskusem 5,5-procentowym ryczałtem, argumentując to tym, że ich praca ma charakter wytwórczy. Urzędy Skarbowe jednoznacznie odrzucają to stanowisko, dlatego nie ma sensu nawet próbować, ponieważ skończy się to tylko problemami i niedopłatą podatku.
Usługi copywriterskie rozliczane ryczałtem powinny być opodatkowane stawką 15 proc. Jest ona właściwa dla dwóch grup działalności według klasyfikacji PKWiU, do których można zaliczyć również zawodowe tworzenie treści. Mowa o:
Działalność gospodarcza polegająca na świadczeniu ww. usług, do których zalicza się również copywriting, zawsze jest opodatkowana 15-procentową stawką ryczałtu.