Ile trzeba zapłacić specjaliście ds. marketingu?

Krzysztof Jagielski
06.06.2025

Pomimo dużej dostępności usług marketingowych realizowanych w formule outsourcingu (przez agencje), wiele firm decyduje się na utworzenie wewnętrznego działu marketingu. Wymaga to oczywiście zatrudnienia odpowiednich specjalistów, którzy mają kompetencje w tym obszarze. Pracodawcy często nie wiedzą jednak, jakie wynagrodzenie zaproponować, aby rzeczywiście mieć szanse na pozyskanie eksperta. Wiele zależy tutaj od zakresu obowiązków oraz doświadczenia i kwalifikacji przyszłego pracownika.

Samodzielny specjalista

Chcąc zatrudnić samodzielnego specjalistę ds. marketingu, który – pisząc kolokwialnie – „pociągnie” i rozkręci marketing firmy, budując markę przedsiębiorstwa praktycznie od podstaw, trzeba mieć zarezerwowane miejsce w budżecie na solidną pensję.

Podstawowe wynagrodzenie dla specjalisty to od 8500-9000 zł brutto – i mówimy tutaj o mniejszych firmach działających na rynkach lokalnych, w średniej wielkości mieście. Większe podmioty i korporacje, które potrzebują wysokokwalifikowanego eksperta, muszą być przygotowane na rozmowę o wynagrodzeniu od około 15000-17000 zł brutto.

Szeregowy członek zespołu marketingowego

Jeśli masz już dział marketingu, ale chcesz go uzupełnić o dodatkowych pracowników, zwłaszcza odpowiedzialnych za konkretne działania, na przykład tworzenie treści czy prowadzenie firmowych mediów społecznościowych, to możesz zaoferować niższe wynagrodzenie. Jakie?

Pracownicy na szczeblu juniorskim lub tzw. mid (średnim) zwykle zgadzają się na pensję zasadniczą na poziomie 6000-7000 zł brutto.

System prowizyjny

Popularnym rozwiązaniem w firmach jest także zaproponowanie specjaliście ds. marketingu wynagrodzenia prowizyjnego, gdzie pracownik otrzymuje tzw. podstawę (zwykle pensję minimalną lub niewiele wyższą), ale może ją istotnie zwiększyć poprzez wypracowanie prowizji – ta jest wypłacana za zrealizowane cele w obszarze marketingu, na przykład lepsze wypozycjonowanie strony firmy w Google, pozyskanie określonej liczby obserwujących w social mediach, zaplanowanie i poprowadzenie kampanii reklamowej czy przygotowanie obecności firmy na targach branżowych.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie