Oprogramowanie CRM, jeszcze do niedawna zarezerwowane praktycznie tylko dla korporacji i dużych firm, obecnie trafia pod strzechy. Oznacza to, iż zaczynają w nie inwestować także znacznie mniejsze biznesy, w tym lokalne.
Przedsiębiorcy, którzy sprzedają swoje produkty czy usługi, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest zapewnienie klientowi pozytywnych wrażeń związanych z zakupem, a za to odpowiada nie tylko cena, ale też sposób obsługi. Za jej usprawnienie odpowiada właśnie oprogramowanie CRM. Jeśli nadal nie masz go w swojej firmie, to koniecznie sprawdź, czy już nie pojawiają się sygnały świadczące o tym, że czas najwyższy w nie zainwestować.
Logistyka jest kluczowym elementem działalności na przykład sklepu internetowego. Jeśli coraz częściej pojawiają się problemy z terminową realizacją wysyłki, niektóre zamówienia giną, inne są realizowane nieprawidłowo (klient otrzymuje nie ten produkt, który zamówił), to trudno o czytelniejsze sygnały, że coś w firmie przestało działać. Zwykle jest to skutek gwałtownego rozwoju biznesu, na co właściciel odpowiednio wcześnie nie zareagował. Sytuację można uratować wdrażając oprogramowanie CRM do kontrolowania całego procesu sprzedaży.
Wyraźnym sygnałem świadczącym o tym, że klienci mogą być niezadowoleni z jakości obsługi, jest to, iż nie powracają do tego samego sprzedawcy. Czyli: obserwujemy stały wzrost sprzedaży, ale są to w większości pojedyncze zamówienia. Tymczasem firmom powinno zależeć na budowaniu długofalowych relacji z klientami. Nie będzie to możliwe, jeśli klient np. do końca nie wie, co się dzieje z zamówionym przez niego produktem, bo nikt nie raczył się z nim skontaktować. To również można szybko poprawić poprzez wdrożenie oprogramowania CRM w firmie.
Warto zwrócić uwagę na to, co najczęściej krytykują klienci. Jeśli wiadomo, że produkt jest na najwyższym poziomie, to przyczyną negatywnych opinii może być wyłącznie niezadowolenie z przebiegu procesu zakupowego. Klienci mogą podkreślać, że np. otrzymali przesyłkę z opóźnieniem, że została ona wysłana na zły adres, że nie otrzymali faktury elektronicznej etc. Tego typu problemy zawsze są spowodowane brakiem kontroli nad sprzedażą.
O konieczności wdrożenia systemu CRM w firmie świadczą również powtarzające się problemy komunikacyjne w zespole, ginięcie dokumentów, zrzucanie odpowiedzialności oraz brak możliwości kontrolowania efektów pracy.
Artykuł powstał przy współpracy z FabrykaKreatywna.com