Jakie są zalety korzystania z systemów CRM online

Jerzy Biernacki
23.12.2019

Klienci to jedno z największych dóbr każdego przedsiębiorstwa. Bez nich biznes nie mógłby na siebie zarabiać i w efekcie przedsiębiorca musiałby ogłosić upadłość. W dobie dużej konkurencji przedsiębiorcy starają się więc zdobywać nowych klientów na każdym polu. Akcje marketingowe są coraz droższe, innowacyjne, kreatywne. Jednak zdobycie nowych klientów to dopiero początek drogi. Aby pozostał on z firmą i stał się tym lojalnym, konieczne jest odpowiednie zaopiekowanie się nim i zapewnienie mu obsługi na najwyższym poziomie. W tym pomocne są systemy CRM działające online – jakie są ich zalety?

Proste i intuicyjne

System CRM online wspomóc może pracę każdego przedsiębiorstwa, bez względu na jego wielkość czy branże działania. Narzędzie nastawione jest na polepszenie współpracy z kontrahentami oraz pomoc w bezpiecznym i wygodnym zarządzaniu firmą z każdego miejsca na świecie. Z racji tego, że wyróżniają się prostym i intuicyjnym interfejsem z powodzeniem korzystać może z niego nawet laik, który do tej pory nie miał styczności z CRM-em. Skorzystaj z systemów CRM online i ułatw sobie pracę, a także podwyższ wydajność swoich pracowników. Podsumowując, pierwsza zaleta CRM-u online, to łatwość, prostota i intuicyjność obsługi.

Zarządzanie kontaktami

Aby obsługa była skuteczna, na bieżąco właściciel przedsiębiorstwa lub pracownik powinien mieć dostęp do historii kontaktów z danym kontrahentem. W niej będzie mógł sprawdzić ustalenia dotyczące współpracy i na podstawie analizy rozmów telefonicznych czy wymiany mailowej określić oczekiwania i potrzeby. Dzięki temu w kontakcie z klientem będzie można mu zaproponować towar/usługę dopasowaną do jego potrzeb, którą najprawdopodobniej będzie zainteresowany. Z gromadzeniem archiwalnych danych odnośnie klientów i zapisywania bieżących ustaleń świetnie sprawdzi się CRM online. Dodatkowo narzędzie wspomoże również dział księgowy, który będzie mógł automatycznie pobrać dane identyfikacyjne z GUS (na podstawie numeru NIP) potrzebne do wystawiania faktury. Podsumowując, CRM to narzędzie pomagające w zarządzaniu kontaktami z klientem i prezentowaniu mu spersonalizowanych ofert.

Zarządzanie sprzedażą

CRM będzie ułatwiał nie tylko kontakt z klientem, ale także i zarządzanie sprzedażą. Takie opcje jak przypisanie rabatu do danego kontrahenta, metody płatności czy grupy cenowej znacznie ułatwią obsługę i usprawnią prace działu sprzedaży. Wyżej wymienione informacje automatycznie zostaną wpisane na fakturę, a gdy ta nie będzie opłacana w terminie, to system przypomni o braku zapłaty i rozpocznie miękką windykację poprzez wysłanie przypomnień SMS-em czy mailem. Podsumowując, CRM online to wygoda dla firmowego działu sprzedaży, który będzie działał sprawniej i uporządkowanie.

Zarządzanie zadaniami i projektami

Przedsiębiorcy zatrudniający pracowników powinni planować ich pracę, a później rozliczać ich z wykonanych zadań. Usprawni to prace firmy, a także obniży koszty prowadzenia działalności. Rozmowy z pracownikami i zdawanie ustnych raportów są potrzebne, jednak zabierają czas, który właściciel przedsiębiorstwa mógłby spożytkować na bardziej rozwojowe działania. To, dlatego wygodnym rozwiązaniem jest przejść na elektroniczne zarządzanie pracownikami. Taką możliwość daje CRM. Z jego pomocą można przypisać pracownika do zadania, powiązać z kontrahentami, dodać załączniki i notatki, ustawiać priorytetowe zadania i terminy ich wykonania. Podsumowując, CRM daje możliwość przedsiębiorcy zdalnego zarządzania pracą w firmie z każdego miejsca i rozliczania pracowników z wykonanych zadań.

Archiwizowanie

Kolejnym plusem korzystania z systemów online jest możliwość elektronicznego archiwizowania dokumentów zgodnie z najnowszymi przepisami prawa. Dzięki temu można przyspieszyć ich wyszukiwanie, a także zyskać pewność, że zawsze będą one pod ręką.

 

 

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie