Dlaczego warto zaszyfrować dane przechowywane na Dysku Google?

Jerzy Biernacki
17.04.2024

Google Drive to jedna z najpopularniejszych usług chmurowych, z której korzysta wielu przedsiębiorców. Firmy często ślepo ufają Google w kwestiach bezpieczeństwa, nie biorąc pod uwagę ryzyka przechwycenia wrażliwych danych przez niepowołane osoby. Chcąc tego uniknąć warto zaszyfrować swoje pliki przed przesłaniem ich na Dysk Google.

Co może pójść nie tak?

Choć Google rzeczywiście kładzie duży nacisk na kwestie bezpieczeństwa, to jednak w całym tym łańcuchu jest słabe ogniwo: człowiek. To sami użytkownicy usługi Google Drive często doprowadzają do tego, że ktoś niepowołany wchodzi w posiadanie plików znajdujących się na wirtualnym dysku.

Jeśli korzystasz z Google Drive do przechowywania plików firmowych, w tym np. umów z kontrahentami, to bezwzględnie zacznij je szyfrować, najlepiej jeszcze przed ich przesłaniem do chmury.

Jak to zrobić?

Istnieje wiele narzędzi do szyfrowania plików, które pozwalają na zabezpieczenie danych hasłem przed ich udostępnieniem w chmurze. Do tych najpopularniejszych zaliczymy:

  • VeraCrypt -  to darmowe narzędzie do szyfrowania, które umożliwia tworzenie zaszyfrowanych kontenerów, w których można przechowywać pliki przed przesłaniem ich na dysk np. Google.
  • Cryptomator – popularna aplikacja umożliwiająca szyfrowanie plików przechowywanych w wirtualnej przestrzeni, z prostą obsługą i integracją z popularnymi usługami chmury.
  • Boxcryptor – aplikacja do zabezpieczania plików przechowywanych w różnych usługach chmury, w tym na Google Drive, oferująca łatwe w użyciu interfejsy i silne szyfrowanie.

Jest więc w czym wybierać i naprawdę nie masz żadnej sensownej wymówki, aby nie szyfrować swoich firmowych plików przed przesłaniem ich na Google Drive.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie