Jak zwrócić nieudane zakupy do sklepu internetowego?

Krzysztof Jagielski
10.01.2022

Zakupy przez internet to jeden z najwygodniejszych sposobów na uzupełnienie swojej szafy w nowe ubrania. Do wyboru takiej opcji zakupów na pewno przyczyniła się także możliwość zwrotu nabytych ubrań. Powszechnie korzystają z tej opcji wszyscy zwracając towar z różnych powodów, w tym także bez podawania przyczyny, do czego ma każdy prawo. Najczęściej jednak zamówione ubranie nie pasuje na właściciela lub wygląda nieco inaczej niż na zdjęciach.

Konsumencki zwrot towaru - zasady

Do zwrotu towaru ma prawo każdy, kto zrobił zakupy w sklepie internetowym. Prawem tym objęte są prawie wszystkie produkty, w tym także ubrania. Do nielicznych wyjątków, które nie są objęte zwrotem, zalicza się, mi.n. leki, produkty o krótkim terminie ważności oraz ubrania szyte na miarę. Oczywiście nie można również zwrócić ubrań, które noszą oznaki użytkowania. Wszystkie pozostałe możemy bez obaw oddać wciągu dwóch tygodni od dokonania zakupów. Jest to 14 dni kalendarzowych, które liczone są od momentu zawarcia umowy, czyli dokonania zakupu, ale po uprzednim odstąpieniu od umowy.

Swój zwrot towaru należy poprzedzić odpowiednim wnioskiem, który może być różny zależnie do sklepu internetowego, a o tym zawsze właściciel informuje w swoim regulaminie. Najczęściej po prostu wypełnia się formularz zwrotu dostępny na stronie sklepu i wysyła za pomocą poczty elektronicznej, ale można również posłużyć się tradycyjną pocztą lub zrobić to telefonicznie. O tym, czy istnieje taka możliwość, zawsze dowiemy się ze strony sklepu, gdzie dokonaliśmy zakupu.

Jak dokonać zwrotu towaru?

W chwili gdy odstąpiliśmy od umowy, np. za pomocą odpowiedniego formularza lub rozmowy telefonicznej, to nie pozostaje nam nic innego, jak zwrócić zakupiony towar. W zależności od sklepu internetowego możemy mieć kilka możliwości. Pierwszą z nich jest po prostu odesłanie towaru na wskazany przez sklep adres. Tutaj także możemy mieć kilka opcji, co do możliwości wysyłki. Zwrot towaru może dokonać się poprzez firmę kurierską, pocztę, a nawet paczkomat. Oczywiście takie możliwości udostępnia nam sklep, w którym zrobiliśmy zakupy, ale dla każdego opcje te mogą wyglądać nieco inaczej. Różnice mogą także dotyczyć tego, kto pokrywa koszt przesyłki zwrotu - nie zawsze ponosi je sklep, a o tym także należy dowiedzieć się z regulaminu.

Niektóre sklepy internetowe posiadają także dodatkową opcję, a mianowicie zwrot towaru poprzez zaniesienie zakupionych produktów do sklepu stacjonarnego, jeśli taki znajduje się w naszym zasięgu. Jest to zdecydowanie wygodna opcja, ale nie zawsze możliwa, szczególnie wtedy, gdy w naszym pobliżu nie znajduje się sklep stacjonarny lub w ogóle sklep internetowy nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej.

Tanie przesyłki kurierskie - idealne w przypadku zwrotu ubrania

Jak wyżej zostało wspomniane, nie zawsze koszt przesyłki zwrotnej pokrywa sklep internetowy - zazwyczaj to klient musi opłacić taką przesyłkę. Nic więc dziwnego, że każdy poszukuje najtańszej, ale i pewnej opcji, która zapewni sprawną obsługę w niedużych kosztach. Takim rozwiązaniem jest między innymi usługa brokera kurierskiego, który jest pośrednikiem między nami a znanymi na rynku firmami kurierskimi.

Dzięki temu może wynegocjować dla nas najkorzystniejszą ofertę i koszt przesyłki może być nawet 70% tańszy od tej samej usługi, którą znajdziemy na bezpośredniej stronie przewoźnika. Mimo że usługa jest zdecydowanie tańsza, to w żaden sposób nie różni się jakością od tej, którą zawieramy na stronie firmy kurierskiej. Możemy być pewni, że przesyłka sprawnie, szybko i bezpiecznie zostanie dostarczona we wskazane miejsce.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.