Jak należy zapakować paczkę ze sklepu internetowego?

Mariusz Siwko
22.06.2021

Pakowanie przesyłki wysyłanej przez sklep internetowy nie może ograniczać się wyłącznie do wyboru jakiegokolwiek tekturowego pudełka, owinięcia taśmą i oddania go kurierowi. Efekt przesyłki – bo o takim można już mówić w kontekście marketingowym – odgrywa coraz większą rolę.

Wysyłka przesyłek kurierskich z e-sklepów wymaga przede wszystkim optymalnego doboru pudełek do danego zadania. Powszechnym błędem jest zbyt duży karton wobec gabarytów samego przedmiotu. Złym rozwiązaniem jest jednak też inna opcja: wciśnięcie dostarczanego przedmiotu w zbyt małym opakowaniu, które może w transporcie zacząć pękać na skutek nadmiernego nacisku na ścianki.

Stąd – patrząc z perspektywy sklepu internetowego – należy z dużym wyprzedzeniem wyposażyć się w odpowiedni zapas pudełek różnego rodzaju. Powinny być to niewielkie kartoniki na drobiazgi, ale też opakowania zdecydowanie większe i zaplanowane pod kątem sporych przesyłek o dużym ciężarze. Przekłada się to oczywiście na grubość ścianek opakowania.

Jaki karton wybrać do przesyłek?

Bardzo ważne jest odpowiednie dobranie rodzaju kartonu do specyfiki przewożonego towaru. Najczęściej spotykaną opcją są kartony klapowe. To formalna nazwa produktu, który zna każdy kurier – tradycyjnego pudełka, które jest szczelnie zamknięte po tym, gdy zostaje zaklejone taśmą. Inną opcją są pudełka fasonowe. One uchodzą za rozwiązanie ponadstandardowe – tego rodzaju przesyłki kurierskie są nieco droższe, ale też zdecydowanie lepiej pasujące np. do produktów klasy premium, które mają stanowić pewną wizytówkę sklepu internetowego.

Warto pamiętać, że w przypadku małych elementów wcale nie trzeba inwestować w opakowanie kartonowe, które w naturalny sposób podwyższy koszty przesyłki. Świetnie sprawdzają się w takiej sytuacji koperty. Nie muszą być to standardowe – znane z wysyłek dokumentów czy listów. Koperty zabezpieczone od wewnątrz foliowymi bąbelkami zabezpieczą towar, a ciekawy nadruk na zewnątrz może wzmocnić przekaz marketingowy.

Czym ochronić zawartość przesyłki?

Czasy, w których używano do tego czegokolwiek – np. zawiniętych gazet otaczających towar – minęły. Dziś klient odbierający produkt dostarczony przez kuriera chce, by dotarł on do niego w estetycznym opakowaniu, które również w środku jest zadbane w najmniejszych detalach.. Standardem jest więc stosowanie folii bąbelkowej, która jest najlepszą opcją w kontekście estetyki oraz ochrony towaru. Dobrym rozwiązaniem będzie też zastosowanie innych wypełniaczy proponowanych przez producentów. Mogą być one tworzone z charakterystycznej gąbki, innych sztucznych materiałów lub np. papieru. Firmy, które stać na szczególny poziom swoistego kurierskiego marketingu mogą np. zainwestować w wypełnienie, które utrzymane jest w kolorystyce danej marki. To detal, ale podkreślający jakość produktu oraz sprzedawcy.

Niezależnie od zastosowanego zabezpieczenia, ważnym czynnikiem jest właściwa ochrona opakowania. Powinno ono zostać zabezpieczone wytrzymałą i solidną taśmą. Również ona mogłaby zostać sygnowana – nadrukowana tak, by podczas otwierania paczki przypominała, skąd pochodzi dany towar.

Właściwe zaadresowanie paczki

Ostatnim etapem dbałości o przesyłkę ze sklepu kurierskiego jest detal – właściwe wskazanie danych odbiorcy. Etykieta powinna być więc wydrukowana oraz naklejona w miejscu, które jest w pełni dostępne. Kurier musi mieć możliwość łatwego zeskanowania danych. W efekcie nie można nakleić tych informacji np. Na narożniku, który byłby bardzo narażony na ścieranie i uniemożliwiałby bezproblemowe odczytanie danych adresowych.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie