Certyfikat dla firmy. Jak potwierdzić jakość usług?

Jerzy Biernacki
17.06.2021

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy to nie tylko marketing i spójna kreacja i komunikacja, ale również potwierdzenie jakości oferowanych usług. Tę zapewnia certyfikat dla firmy, udzielany organizacjom charakteryzującym się wysokimi standardami w pracy z klientami.

  1. Korzyści, jakie daje certyfikat dla firmy
  2. Nie trzeba wiele, aby zdobyć pożądany certyfikat dla firmy

Uczestnictwo w programach poświadczających wiarygodność to szansa na niemal bezkosztowe uwiarygodnienie jakości świadczonych usług. Udział w takich programach nie kosztuje wiele, a pozwala na używanie w komunikacji marketingowej rozpoznawalnych znaków jakości.

Korzyści, jakie daje certyfikat dla firmy

Nie liczy się to, w jakiej branży działa firma, ani czy funkcjonuje na rynku lokalnym czy ogólnopolskim. W programie certyfikacyjnym może wziąć udział każda organizacja; kluczowe jest jednak spełnienie określonych warunków. Każdy certyfikat dla firmy przyznawany jest na podstawie innych kryteriów, jednak niezależnie od tego, daje podobne korzyści. Przede wszystkim, firma posiadająca taki certyfikat poprawia i wzmacnia swój wizerunek na rynku, co może bezpośrednio przełożyć się na podniesienie poziomu sprzedaży. To ostatnie jest skutkiem wzrostu poziomu zaufania klientów do firmy - starzy klienci wracają, a nowi, zachęceni pozytywnymi opiniami innych, napływają do organizacji. Certyfikat jakości usług jest więc elementem wyróżniającym firmę na tle konkurencji, co pozwala na podjęcie jeszcze efektywniejszych działań marketingowych.

Nie trzeba wiele, aby zdobyć pożądany certyfikat dla firmy

Przystąpienie do programu wiarygodności dla firm nie wymaga przejścia skomplikowanej procedury. Wystarczy wypełnić prosty wniosek o weryfikację organizacji oraz uiścić opłatę na podstawie wystawionej faktury proforma. Organizator weryfikuje opinie o firmie, a jeśli te są pozytywne, wpisuje organizację na listę certyfikowanych firm. Od tego momentu przedsiębiorca może umieszczać certyfikat na swoich materiałach reklamowych, na stronie internetowej czy nawet w stopce maila.

Firmy, które zakwalifikowały się do programu wiarygodności, mają jednak swoje obowiązki. Przedsiębiorcy są zobowiązani do kierowania się zasadami rzetelności i uczciwości, do dbania o prawa firm i konsumentów prywatnych, a także do przykładania wagi do utrzymania pozytywnej opinii w branży. Chociaż udział w programie ma charakter dożywotni, nie zwalnia to organizacji z wypełniania narzuconych jej obowiązków, których efekty potwierdza certyfikat dla firmy.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie