Automaty sprzedające jedzenie czy napoje (w tym kawę i herbatę) stały się już standardowym elementem wyposażenia budynków użyteczności publicznej. Znajdziemy je w urzędach, szpitalach, szkołach, na basenach, dworcach, lotniskach czy uczelniach wyższych. Na ustawienie takiego automatu decyduje się również coraz więcej prywatnych przedsiębiorstw – i pod kilkoma względami jest to bardzo dobry pomysł. Dowiedz się, dlaczego warto wynająć automat sprzedający do firmy.
Pierwsze tego typu automaty pojawiły się na rynku już w latach 80. XIX wieku w Londynie, gdzie wykorzystywano je do sprzedaży pocztówek. Z kolei w Stanach Zjednoczonych pierwotną funkcją automatów było sprzedawanie gumy do żucia. Prawdziwy rozkwit vendingu (to ogólna nazwa idei automatyzacji sprzedaży drobnych produktów) nastąpił w latach 60. XX wieku, kiedy to w krajach Zachodu masowo zaczęło przybywać maszyn oferujących zimne i ciepłe napoje.
W Polsce vending ma znacznie krótszą tradycję. Pierwsze automaty pojawiły się w naszym kraju dopiero na początku lat 90. XX wieku, kiedy rodziła się prywatna przedsiębiorczość. Dziś ta branża działa bardzo prężnie, mamy ogromny wybór automatów, w tym oferujących dość niestandardowe rzeczy, jak zdrowe przekąski czy produkty konopne. W wielu krajach (np. w Czechach) maszyny vendingowe sprzedają także… złoto.
Popularyzacja vendingu spowodowała, że obecnie mnóstwo firm rozważa wynajem automatów sprzedających. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie, ponieważ przedsiębiorca czy zarządca budynku nie ponosi wysokiego kosztu początkowego oraz zapewnia sobie stałą obsługę serwisową maszyny, w tym regularne uzupełnianie asortymentu.
Automaty doskonale sprawdzają się wszędzie tam, gdzie przez cały dzień – pisząc potocznie – przewija się wiele osób. Idealnym przykładem będzie tutaj prywatna firma zatrudniająca kilkunastu czy kilkudziesięciu pracowników, ale też wynajmująca budynek biurowy zewnętrznym przedsiębiorstwom lub oferująca przestrzeń coworkingową.
Poniżej wymieniamy 5 najważniejszych korzyści wynikających z umieszczenia automatu sprzedającego w budynku firmowym:
Automaty sprzedające są przydatnym elementem wyposażenia nie tylko biur, ale też magazynów, hal produkcyjnych czy placów budowy – szczególnie, gdy w okolicy nie ma żadnego sklepiku lub baru. Z całą pewnością warto wziąć to rozwiązanie pod uwagę i traktować je w kategorii inwestycji w rozwój biznesu.