Jak wspierać pracowników podczas pandemii?

Redakcja
16.11.2020

Pandemia koronawirusa wprowadziła dużą niepewność na rynku pracy. Z tego względu pracownicy zmagają się ze wzmożonym stresem oraz różnego typu trudnościami z przystosowaniem się do nowej rzeczywistości. W takiej sytuacji zadaniem kompetentnych pracodawców jest udzielanie podwładnym wsparcia.

Odpowiednie benefity pozapłacowe dla pracowników w trakcie pandemii

Czas pandemii to trudny okres. Pojawienie się koronawirusa postawiło wiele osób w bardzo trudnej sytuacji życiowej. Część z nich straciła pracę, a pozostali na co dzień mierzą się z dużą dawką niepewności. W tej sytuacji pomocna może się okazać opieka socjalna w trakcie pandemii. To jednak nie wszystko. Również pracodawcy powinni postawić na kompleksowe wsparcie zatrudnianych przez siebie osób.

Dobrym sposobem na wspieranie dobrostanu podwładnych w trakcie pandemii jest zaproponowanie im korzystnych benefitów pozapłacowych. Wśród nich na pierwszy plan wysuwają się te, które pomagają odpowiednio zadbać o zdrowie. Kluczowy staje się więc dostęp do rozbudowanych pakietów prywatnej opieki medycznej, które umożliwiają odbycie konsultacji z lekarzami wielu specjalizacji.

Benefity pozapłacowe dla pracowników w trakcie pandemii powinny także sprzyjać dbaniu o zdrowie na co dzień. Dobrym rozwiązaniem jest więc zaoferowanie podwładnym bonów na posiłki, które ułatwią im wypracowanie zdrowych nawyków żywieniowych również podczas pracy zdalnej. Ważne, aby umożliwiały one zamawianie jedzenia online z dostawą do domu.

Dostęp do opieki psychologicznej

Pandemia ma negatywny wpływ na stan zdrowia psychicznego pracowników. Rosnący stres, obawa o zdrowie swoje i swojej rodziny, ryzyko utraty pracy i ciągła niepewność są bardzo obciążające. Dlatego warto, aby pracodawcy zapewnili im dostęp do opieki psychologicznej, najlepiej w formie online. W tym celu mogą, np. poinformować podwładnych o możliwości skorzystania z takiej pomocy poprzez dostarczenie im numerów infolinii, które są prowadzone przez różnorodne instytucje, poradnie i fundacje.

Istotne również, aby liderzy zespołów w firmie umieli rozpoznawać oznaki kryzysu psychologicznego wśród swoich podwładnych, a także potrafili rozmawiać z nimi na ten temat. Dobrym rozwiązaniem jest więc przeprowadzenie szkoleń z tego zakresu, np. w formie e-learningu. Dzięki temu firma będzie o wiele lepiej przygotowana na sytuację kryzysu psychologicznego wśród pracowników i będzie mogła w odpowiedni sposób udzielić im wsparcia.  

Ważne jest także wprowadzanie działań profilaktycznych, które zwiększają świadomość zagrożeń, a przy tym propagują zachowania ułatwiające zachowanie dobrej kondycji psychicznej. Warto więc wdrożyć programy szkoleń pokazujące, jak radzić sobie z trudnościami czasów pandemii.

Wsparcie podczas pracy zdalnej

W dobie pandemii wiele firm zdecydowało się na pracę zdalną. To nowa sytuacja również dla pracowników. Konieczne jest więc ich wspieranie w tym zakresie, m.in. pomoc w zagadnieniach natury technicznej. Kluczowa okazuje się także komunikacja oparta na otwartości i transparentności. Oprócz tego należy słuchać głosu podwładnych i na bieżąco reagować na zgłaszane przez nich problemy.

 

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.