Na długiej liście ulg i odliczeń znajdują się też te, o których wielu przedsiębiorców nie ma zielonego pojęcia. Dobrym przykładem będzie ulga na sponsoring. To prosty i pożyteczny sposób na obniżenie należnego podatku, który przybliżamy w naszym poradniku.
Ulga na sponsoring daje możliwość odliczenia dodatkowych 50% wartości poniesionych wydatków od podstawy opodatkowania w podatku PIT. Co ważne, 100% tych wydatków przedsiębiorca może już wcześniej zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, co oznacza, że łącznie zyskuje możliwość rozliczenia aż 150% wartości poniesionych nakładów.
O jakie nakłady chodzi? Sponsoring to wszelkie wydatki, w ramach których przedsiębiorca wspiera np. lokalne kluby sportowe czy instytucje kultury.
Tutaj wydatkami kwalifikowanymi do ulgi mogą być te poniesione na:
Przedsiębiorca może odliczyć wydatki na:
Odliczeniu podlegają także wydatki przedsiębiorcy poniesione na:
Skorzystanie z ulgi na sponsoring jest bardzo łatwe i w pełni legalne, co może stanowić dodatkową zachętę dla przedsiębiorców z jednej strony szukających dodatkowych kosztów obniżających podatki, a z drugiej chcących wspomóc np. lokalne kluby sportowe czy instytucje kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, co przynosi także wymierne korzyści wizerunkowe.