Wizyta w urzędzie skarbowym jest jedną z ostatnich rzeczy, jakiej chciałby doświadczyć przedsiębiorca. Czasami jednak nie ma wyjścia i trzeba stawić się w siedzibie fiskusa, aby np. wyjaśnić jakąś sprawę czy uzyskać niezbędny dokument. W dobie koronawirusa preferowane jest wcześniejsze rezerwowanie wizyt w urzędzie skarbowym. Jak to zrobić? Sprawdź w naszym poradniku.
Taką wizytę w urzędzie skarbowym można zarezerwować na trzy sposoby:
Ostatnia opcja jest najszybsza i najwygodniejsza, przy czym musisz wiedzieć, że nie każdy urząd ją udostępnia. Aby się o tym przekonać, wystarczy wejść na stronę internetową danego urzędu skarbowego, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, a następnie sprawdzić, czy została uruchomiona zakładka do zdalnego rezerwowania wizyt. Jeśli tak, to dalsza procedura będzie bardzo łatwa.
Po wyszukaniu formularza rezerwacji wizyty wypełniamy swoje zgłoszenie bezpośrednio na stronie danego urzędu skarbowego. W zgłoszeniu trzeba podać rodzaj sprawy do załatwienia (z rozwijanej listy lub poprzez wpisanie odpowiedniego hasła), swoje dane (imię i nazwisko, numer NIP lub PESEL, adres e-mail i numer telefonu), a następnie zaznaczyć, w jakim terminie i o jakiej godzinie chcemy się spotkać z urzędnikiem.
Ważne!
Wizyty w urzędzie skarbowym można rezerwować z maksymalnie 14-dniowym wyprzedzeniem.
Po wysłaniu zgłoszenia powinniśmy otrzymać potwierdzenie mailem. Jeśli w systemie był błąd i wybrany termin okazał się zajęty, to pracownik urzędu skontaktuje się z przedsiębiorcą telefonicznie, aby ustalić inną datę oraz godzinę spotkania.
Dodatkowo trzeba pamiętać o kilku zasadach obowiązujących w przypadku rezerwacji wizyt w urzędzie skarbowym: