Duża nadwyżka finansowa w firmie. Na co ją przeznaczyć? Najlepsze pomysły

Piotr Kowalczyk
15.03.2022

Za Tobą świetny rok? Biznes kręci się jak szalony i ma to odzwierciedlenie w wynikach finansowych? Tylko pogratulować. Spora nadwyżka gotówki na firmowym koncie jest dobrym pretekstem do tego, aby pomyśleć nad jej zagospodarowaniem. Pieniądze nie powinny przecież leżeć odłogiem, a już na pewno nie w biznesie. Na co przeznaczyć dużą nadwyżkę finansową w firmie? Kilka propozycji znajdziesz w naszym poradniku.

Działania marketingowe

Jesteśmy przekonani, że sukces finansowy Twojej firmy jest po części efektem podjętych już wcześniej działań marketingowych. To chyba wystarczający argument, aby pójść za ciosem i nie tyle kontynuować, co jeszcze zintensyfikować kampanie reklamowe oraz wizerunkowe. Niewiele firm może sobie pozwolić na sfinansowanie tych działań z nadwyżek finansowych – wykorzystaj swoją przewagę w tym zakresie.

Premie dla pracowników

Nie możemy oczywiście zapomnieć o tych, dzięki którym wypracowanie nadwyżki finansowej było w ogóle możliwe. Pracownicy powinni mieć namacalny udział w sukcesie firmy, dlatego przeznacz część zysków na premie i nagrody. Możesz również rozważyć zaoferowanie pracownikom długofalowych benefitów, takich jak ubezpieczenie medyczne, karta sportowa czy prywatne fundusze emerytalne.

Poprawa warunków pracy

Jeśli pod tym względem w firmie wciąż jest sporo do zrobienia, to nie wahaj się przeznaczyć części nadwyżki finansowej na poprawienie warunków pracy na poszczególnych stanowiskach – zwłaszcza tych kluczowych. To inwestycja nie tylko w wydajność pracowników, ale też w wizerunek marki pracodawcy w ramach strategii employer branding.

Poduszka finansowa

Nie masz jeszcze poduszki finansowej, ponieważ zachłysnąłeś się dotychczasowymi sukcesami biznesowym i uległeś myśleniu, że już zawsze będzie Ci szło świetnie? W takim razie przyda Ci się kubeł zimnej wody na głowę. Koniecznie zgromadź kapitał zapasowy, który będzie stanowić zabezpieczenie firmy na wypadek jakiegoś nieprzewidzianego wydarzenia, kryzysu, spadku zamówień czy kłopotów prawnych. Takie sytuacje się zdarzają i po prostu trzeba je przewidywać oraz się na nie przygotować.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.