Profesjonalna strona internetowa jest absolutnie podstawowym elementem budowania rozpoznawalności firmy w sieci. Nie ma nowoczesnej i skutecznej promocji bez miejsca, do którego możemy odsyłać potencjalnych klientów. Tym miejscem jest nasza witryna. Czy chcemy, aby poza walorami estetycznymi niosła ona także przekaz sprzedażowy? Czy doceniamy fakt, że internauta w ciągu kilku sekund ocenia, czy zostanie na stronie? Jak zamierzamy go na niej zatrzymać i pozwolić mu zapoznać się z naszą ofertą? Znajomość odpowiedzi na te pytania jest niezbędna do zrozumienia, jak działa budowanie marki w Internecie.
Internet jest bezwzględnie jednym z najważniejszych nośników reklamy, który zwyczajnie musi być wykorzystywany przez nowocześnie i konsekwentnie zarządzaną firmę. Wystarczy zajrzeć do badania GUS na temat informatyzacji Polski. Wynika z niego, że ponad 90% rodzimych firm ma dostęp do sieci. Co zaskakujące, tylko nieco ponad połowa z nich ma z kolei własną stronę www. One wygrywają. Reszta lada moment będzie mieć poważne problemy ze zleceniami. A może już ma.
W tym samym badaniu przedsiębiorcy przyznają, że 22% z nich składa swoje zamówienia przez Internet. 27% wszystkich Polaków szuka w sieci informacji o towarach i usługach. Najważniejsze znaczenie dla firmy promującej się w Internecie ma jednak fakt, że 90% zakupów dokonywanych poza siecią jest inspirowana i wspierana przez informacje znalezione online. Czy ktoś nadal ma wątpliwości, że warto aktywnie budować swoją markę w Internecie?
Tradycyjna reklama wciąż ustępuje pola działaniom w sieci. E-commerce wyprzedziło już reklamę radiową i papierową, stale odrabiając dystans do telewizji. Nie można tego bagatelizować. Profesjonalna strona www jest dla firmy jednym z pierwszych i najważniejszych oręży w walce o klienta. To wirtualna siedziba przedsiębiorcy. Lepsza, bo czynna 24 godziny na dobę i bez żadnych ograniczeń. Klient korzysta z niej wtedy, gdy ma ochotę. To znacznie zwiększa szansę na sprzedaż.
Przede wszystkim trzeba to zadanie powierzyć doświadczonemu wykonawcy, a najlepiej agencji marketingowej, która kompleksowo zajmie się przygotowaniem witryny. Chodzi przecież nie tylko ładną grafikę, dużą funkcjonalność i szybkość działania, ale też profesjonalne teksty, które poprzez swoją wysoką jakość zatrzymają klientów na stronie i poprawią jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Pamiętajmy, że firmowa strona www służy do celów reklamowych, ale także informacyjnych. Jest znakomitą platformą, na której możemy kompleksowo przedstawić swoją ofertę, nawet z cenami, a do tego zachęcić potencjalnych klientów do nawiązania kontaktu. Liczy się jednak pierwsze wrażenie. Jeśli zainwestujemy w witrynę marnej jakości, szybko zauważymy, że odwiedzający opuszczają ją już po kilku sekundach. Nie damy im żadnych szans, aby poznali nas bliżej. Dziś nikt już nie akceptuje bylejakości, a już na pewno nie w sieci.
Profesjonalna strona internetowa musi mieć przemyślaną konstrukcję - zobacz przykładowe projekty. Chaos informacyjny graficzny bardzo odpycha, zwłaszcza, że konkurencja często dysponuje znakomitymi serwisami – to ona wygra w wyścigu po klientów. Odwiedzający musi mieć możliwość intuicyjnego poruszania się po stronie, szybkiego znalezienia interesujących go informacji i przekonania się, że ma do czynienia z firmą wysokiej klasy. Witryna wykonana w sposób amatorski przeczy każdej z tych zasad.
Strona internetowa dla firmy jest ostatnim elementem, na jakim można oszczędzać. To podstawowe narzędzie promocji, budowania rozpoznawalności i tworzenia gruntu pod przyszłe interesy. Klienci będą odsyłani na stronę setki, tysiące razy – poprzez adres na wizytówce, w materiałach reklamowych czy stopkach maili. Skoro ich tam otwarcie zapraszamy, zadbajmy o odpowiedni poziom tych internetowych progów. Tu naprawdę nie ma miejsca na półśrodki.