Jak dbać o markę firmy w sieci? Podstawowe narzędzia

Antoni Kwapisz
25.06.2020

Budowanie marki przedsiębiorstwa jest dziś zarówno łatwiejsze niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu, jak i o wiele trudniejsze. Skąd ten dysonans? Chodzi o to, że z jednej strony cały proces można przenieść do Internetu (taniej, szybciej, z większym polem manewru), ale z drugiej w każdej branży panuje dziś tak silna konkurencja, że standardowe rozwiązania przestają być wystarczające. Nadal jednak podstawą budowania marki firmy w sieci jest sięganie po niezbędne narzędzia umożliwiające szybkie przedstawienie się konsumentom. Oto lista rozwiązań z kategorii must have.

Strona internetowa firmy

Nie ma ważniejszego narzędzia budowania marki firmy w sieci niż właśnie strona www. Najczęściej to właśnie ona jest pierwszym elementem biznesu, z jakim stykają się konsumenci zainteresowani ofertą marki. Od tego kontaktu w głównej mierze zależy, czy marka zdobędzie ich zaufanie i dadzą się zaprosić do jej świata. Na stronie internetowej wręcz nie wolno oszczędzać, bo jeśli popełnimy błędy na tym etapie, to każdy kolejny krok będzie przypominać dreptanie w miejscu.

Atrakcyjna identyfikacja wizualna

Atrakcyjna, ale też doskonale dopasowana do charakteru marki. Wielu przedsiębiorców niestety deprecjonuje znaczenie elementów graficznych pozycjonujących markę na rynku, wybierając amatorskie projekty logotypów, nie dbając o świetną nazwę marki, stosując wyświechtane slogany oraz mało atrakcyjne dla konsumentów nośniki papierowe (wizytówki, ulotki, foldery). To wszystko ma fatalny wpływ na proces budowania marki, właściwie go stopując.

Uporządkowane (!) social media

Ten wykrzyknik jest oczywiście celowy, ponieważ można zaryzykować stwierdzenie, że dziś w social mediach jest właściwie każda firma, ale mało która robi to w sposób świadomy, uporządkowany i tym samym korzystny dla jej wizerunku. Odwiedzając profile różnych polskich marek w mediach społecznościowych można dojść do wniosku, że mamy tutaj klasyczny przykład słomianego zapału. Profile są zaniedbane, nic nie przyciąga na nich uwagi, nie ma choćby próby nawiązania komunikacji z użytkownikami. Takie social media nie tyle nie pomagają marce, co wręcz jej szkodzą.

Przemyślany content marketing

Przemyślany, czyli oparty na strategii. Content marketing jest znakomitym narzędziem budowania marki, ale nie możemy go traktować w charakterze czegoś, po co sięgamy ad hoc, od czasu do czasu, bez zastanowienia. Marketing treści wymaga regularności oraz ścisłego dopasowania do wartości marki, oczekiwań jej grupy docelowej oraz specyfiki oferowanych produktów.

 

 

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie