Budowanie marki zacznij od poznania Twoich klientów. Dlaczego to takie ważne?

Mateusz Nowak
16.04.2021

Jeśli dopiero zaczynasz budować markę Twojego przedsiębiorstwa, to przede wszystkim musisz wiedzieć, do kogo jest ona adresowana. Wielu właścicieli firm popełnia podstawowy błąd polegający na zbagatelizowaniu kwestii grupy docelowej. Dlaczego to takie ważne? Tego dowiesz się już z naszego poradnika.

Jakie są potrzeby grupy docelowej?

To zasadnicza kwestia, ponieważ dobra marka zawsze na takie potrzeby odpowiada. Jeśli np. Twoi klienci są rodzicami, którzy mają problem z usypianiem dziecka, to budując markę akcesoriów wspomagających bezpieczny sen na pewno trafisz do ich portfeli. Musisz to jednak najpierw wiedzieć, prawidłowo rozpoznać potrzeby grupy docelowej i wokół nich zbudować całą narrację marki.

Co jest ważne przy wyborze marki dla grupy docelowej?

Mogą to być najróżniejsze rzeczy: od wysokiej jakości, przez niezawodność, aż po niską cenę. W zależności od tych kryteriów zaczynamy budować wizerunek marki, podkreślając jej atuty w odniesieniu do oczekiwań grupy docelowej. Jeśli np. masz tani produkt, ale kierujesz go do wymagających klientów, to na pewno nie osiągniesz sukcesu skupiając się na akcentowaniu niskiej ceny. Konieczne będzie podkreślenie jakości, unikalności oraz zbudowanie wizerunku budzącego zaufanie.

Gdzie Twoi klienci szukają konkretnych rozwiązań?

Ta informacja jest szalenie ważna, ponieważ pozwoli wybrać odpowiednie kanały komunikacji marki. Jeśli np. Twoi klienci są ludźmi młodymi, aktywnymi w Internecie, to jasne jest, że powinieneś ich pozyskiwać głównie online i skupić się na wirtualnych narzędziach budowania oraz propagowania marki.

Internet jest jednak bardzo szerokim pojęciem – warto uściślić, czy klientów będziemy szukać na Facebooku, YouTube, Allegro, a może na portalach tematycznych poświęconych konkretnym dziedzinom życia.

Co może mieć wpływ na decyzje zakupowe klientów?

Wiedząc to możemy dużo szybciej i celniej wskazać narzędzia marketingowe, po które warto sięgnąć w kampaniach reklamowych marki. Jeśli Twoi klienci są podatni na sugestie influencerów, to mądrze będzie zainwestować we współpracę z jakąś znaną twarzą, mającą autorytet w grupie docelowej marki. To jasne, że dużo atrakcyjniej będzie prezentować się marka promowana przez Roberta Lewandowskiego, jeśli oferuje ona akcesoria piłkarskie czy na przykład produkty lifestyle’owe.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.