Zaczynając z marketingiem Twojej firmy na pewno zetkniesz się z pojęciami ruchu organicznego i nieorganicznego (płatnego). Jeśli zastanawiasz się, na czym właściwie polega różnica, to odpowiedzi poszukaj w naszym poradniku.
Jest to po prostu ruch pochodzący z naturalnych, niepłatnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych, przede wszystkim w Google. Pozyskujemy go poprzez działania SEO, na które składa się m.in. tworzenie wartościowych treści, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Pozyskanie ruchu organicznego nie niesie ze sobą bezpośrednich kosztów za kliknięcia, ale wymaga inwestycji w czas, zasoby i narzędzia SEO, głównie w content marketing, bez którego nie ma mowy o zadowalających i trwałych efektach kampanii.
Główne zalety pozyskiwania ruchu organicznego
Po stronie wad zapiszemy natomiast czasochłonność oraz konieczność konsekwentnego tworzenia treści oraz cierpliwe oczekiwanie na efekty.
To nic innego jak ruch generowany z płatnych kampanii reklamowych, takich jak PPC (Pay-Per-Click), reklamy displayowe czy reklamy w mediach społecznościowych. Pozyskuje się go poprzez zakup reklam w wyszukiwarkach lub na platformach społecznościowych.
Koszt pozyskiwania ruchu nieorganicznego jest zależny od modelu płatności (CPC, CPM, CPA) i konkurencyjności słów kluczowych.
Zalety pozyskiwania ruchu płatnego to głównie:
Nie zapominajmy natomiast o poważnych wadach, czyli o wysokim koszcie kampanii oraz o krótkotrwałym efekcie – ruch momentalnie zanika po zakończeniu kampanii, czyli po zaprzestaniu wydatków na reklamy.