Sklepy internetowe, które nie prowadzą sprzedaży stacjonarnej, muszą w szczególny sposób dbać o to, aby klient odniósł pozytywne wrażenia z procesu zakupowego, co przełoży się na jego sympatię do marki sprzedawcy i tym samym ułatwi jej zapamiętanie. W praktyce decyduje się to na etapie wysyłki i dostawy towaru. Właściciel sklepów online mają tutaj spore pole do popisu w zakresie wzmocnienia wizerunku marki sprzedawcy. Kilka sprawdzonych sposobów omawiamy w naszym poradniku.
Atrakcyjny wizerunek sklepu, a nawet korzystana cena nie będą mieć dla klienta żadnego znaczenia w momencie, gdy jego zamówienie dotrze zbyt późno – czyli w terminie niezgodnym z wcześniejszą deklaracją. Sklepy online muszą kłaść szczególny nacisk na błyskawicznie realizowanie zamówień, bo tego właśnie oczekujemy dokonując zakupów w Internecie.
Warto zadbać o to, aby klient miał sporą swobodę w zakresie wyboru opcji wysyłki – czy ma to być firma kurierska (najlepiej kilka), czy może dostawca do paczkomatu, odbiór na stacji, w kiosku, w sklepie spożywczym etc.
Klient musi być na bieżąco informowany o tym, że towar jest przygotowywany do wysyłki, że został wysłany, że zostanie dostarczony danego dnia, że czeka na odbiór w paczkomacie etc. Idealnie sprawdzają się tutaj programy do obsługi zamówień, które automatyzują cały proces komunikacji z klientem,.
Przesyłka nie może dotrzeć do klienta w podartym, przypadkowym kartonie. Naprawdę warto zainwestować w firmowe opakowania, oznakowane elementami identyfikacji wizualnej marki sklepu, co buduje zaufanie do sprzedawcy i uatrakcyjnia jego wizerunek.
To nic nie kosztuje, a naprawdę krótka wiadomość mailowa czy SMS-wa (oczywiście wysłana przez automat) z podziękowaniem za dokonanie zakupu i odebranie przesyłki, stanowi fajny element sprawnej komunikacji marki z klientem. To może wpłynąć na jego przyszłe decyzje zakupowe.