Jak dobra nazwa wspiera proces budowania marki?

Maciej Piwowski
10.02.2022

Każda marka musi mieć nazwę – i choć jest to oczywistość, to okazuje się, że wielu przedsiębiorców podchodzi do kwestii opracowania nazwy po macoszemu. Albo wymyślają ją sami, albo proszą o pomoc znajomych, zamiast zainwestować w profesjonalny naming. Wynika to z braku świadomości w zakresie tego, jak ogromny wpływ ma nazwa na skuteczność procesu budowania marki. Wyjaśniamy to w naszym poradniku.

Wyróżnia markę na tle konkurencji

Podstawową korzyścią z poosiadania unikalnej, atrakcyjnej nazwy marki jest właśnie możliwość wyróżnienia się na rynku. W dobie tak ogromnej konkurencji w praktycznie każdej branży trzeba szukać sposobów na to, aby dać się zauważyć i przykuć uwagę konsumentów. Dobra nazwa marki jest pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu.

Jest łatwa do zapamiętania przez konsumentów

Tym, co wyróżnia każdą dobrą nazwę marki jest fakt, że można ją łatwo zapamiętać. Wpada w ucho, dobrze się kojarzy, a z czasem zaczyna być jednoznacznie łączona przez konsumenta z daną marką. Nawet jeśli nigdy nie korzystałeś z żadnego urządzenia Apple, to na pewno znasz tę markę i bynajmniej nie kojarzysz jej nazwy z owocem.

Przykuwa uwagę

Jak już wspomnieliśmy nazwa marki musi być bardzo atrakcyjna, aby konsumenci z grupy docelowej zwrócili na nią uwagę. Jednym z najczęściej popełnianych przez przedsiębiorców grzechów jest nijakość. Marka, która niczym się nie wyróżnia, a już tym bardziej nazwą, szybko zginie w tłumie konkurencji. Dlatego nie trzeba bać się ryzyka – czasami nazwa, która jest trudna do zaakceptowania przez właściciela marki, okazuje się być później strzałem w dziesiątkę i najważniejszym wyróżnikiem brandu oraz fundamentem jego sukcesu.

Tworzy szerokie możliwości w zakresie zaprojektowania logo marki

Marka na początkowym etapie budowy składa się z dwóch kluczowych elementów: nazwy oraz logo. To one decydują o tym, czy konsumenci zwrócą uwagę na markę i zechcą bliżej zapoznać się z jej ofertą. Dobra nazwa musi stwarzać możliwości w zakresie zaprojektowania atrakcyjnego, ale też kreatywnego logotypu, który zdradza filozofię marki i składa konsumentom jakąś obietnicę.

Dlatego w procesie tworzenia nazwy marki copywriter bardzo często ściśle współpracuje z grafikiem lub od razu podaje wskazówki do wykorzystania przez projektanta logo. 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.