Jak dbać o wizerunek pracodawcy w trakcie rekrutacji?

Maciej Piwowski
06.12.2021

Rekrutacja pracownika to dziś bardzo trudny, żmudny proces, którego podstawowym celem jest oczywiście uzupełnienie wakatu w firmie. Czołowe firmy wykorzystują jednak rekrutację także do wzmocnienia wizerunku swoich marek. Jest to doskonała okazja do tego, aby zmienić postrzeganie marki pracodawcy wśród potencjalnych pracowników oraz kontrahentów, którzy przecież także śledzą ruchy rekrutacyjne konkurencyjnych firm. Jak zatem zadbać o wizerunek marki pracodawcy w trakcie rekrutacji? Zebraliśmy dla Ciebie kilka wskazówek.

Wszystko zaczyna się od ogłoszenia

Ogłoszenie to często bagatelizowany przez pracodawców element wizerunku marki przedsiębiorstwa. Jeśli wychodzisz z założenia, że jego treść i forma nie mają znaczenia, ponieważ potencjalny pracownik i tak będzie chciał poznać szczegóły podczas osobistej rozmowy, to jesteś w błędzie.

Najcenniejsi pracownicy podejmują decyzję o skontaktowaniu się z firmą już na etapie zapoznawania się z ogłoszeniem. Jeśli nie masz powszechnie rozpoznawalnej marki biznesowej, to musisz sprawić, że Twoja firma będzie postrzegana przez pryzmat profesjonalizmu i będzie sprawiać wrażenie miejsca pracy, o którym marzy większość osób w Twojej branży. Można to osiągnąć np. poprzez bardzo atrakcyjną treść ogłoszenia oraz zadbanie o stronę wizualną, z zaakcentowaniem elementów identyfikacji wizualnej marki przedsiębiorstwa.

Sięgnij po niestandardowe metody rekrutacji

Bardzo dobrym pomysłem na to, aby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu (pozyskać pracownika i uatrakcyjnić wizerunek marki pracodawcy) jest wyjście poza schemat i zaproponowanie nieoczywistej formy rekrutacji.

Możesz wykorzystać do tego na przykład artykuły sponsorowane, media społecznościowe, stronę internetową firmy, blog czy wideo na YouTube. Pomyśl o zorganizowaniu dnia otwartego w firmie, z którego relacja pojawi się na Facebooku czy Instagramie. Opcji jest całe mnóstwo.

Zatrudnij firmę rekrutacyjną

To także świetny sposób na to, aby po pierwsze: sprofesjonalizować proces rekrutacji pracownika, a po drugie: wzmocnić wizerunek marki pracodawcy. Jeśli rekrutację prowadzi specjalistyczna agencja, to przekaz jest prosty – ta firma świetnie prosperuje, a więc warto w niej pracować.

Może mieć to przełożenie na przyszłe rekrutacje, podczas których nie będziesz już korzystać z usług agencji. Wizerunek marki pracodawcy zostanie na tyle wyeksponowany i uatrakcyjniony, że będzie Ci o wiele łatwiej pozyskiwać najcenniejszych pracowników, niekoniecznie oferując im największe pieniądze.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie