Dlaczego nie warto usuwać wizytówki w Google Moja Firma?

Mateusz Nowak
26.01.2022

Wizytówka w usłudze Google Moja Firma to jeden z najważniejszych śladów działalności przedsiębiorstwa w Internecie i element budowania marki przedsiębiorstwa. Coraz więcej firm zakłada takie wizytówki, niektóre traktują je nawet, jako darmowy substytut strony internetowej. Zdarzają się natomiast sytuacje, w których przedsiębiorcy decydują się usunąć wizytówkę w Google Moja Firma, najczęściej z powodu nawału negatywnych opinii i braku możliwości ich moderowania. Dlaczego mimo wszystko nie warto tego robić? Sprawdź najważniejsze argumenty.

Wizytówka jest Ci potrzebna

Nawet jeśli nie do końca zdajesz sobie z tego sprawę, a wizytówkę założyłeś trochę przez przypadek, to musisz wiedzieć, że jest to naprawdę ważne narzędzie kreowania wizerunku marki w sieci i zwiększania jej zasięgu.

Wizytówka stanowi jeden ze sposobów na pozyskanie klienta z Internetu – niekoniecznie bezpośrednio, ale poprzez to, że dzięki niej ma on świadomość istnienia Twojej firmy i może się zapoznać z opiniami na jej temat. Całkowite usunięcie wizytówki nie jest zatem dobrym pomysłem z marketingowego punktu widzenia.

Chytry plan może się nie udać

Zakładamy, że chcesz usunąć wizytówkę Google Moja Firma tylko po to, aby za chwilę… założyć nową. Niestety, to tak nie działa. Google momentalnie wykryje duplikację (czy to poprzez nazwę, czy adres lub inne dane kontaktowe) i przeniesie opinie ze starej wizytówki na nową. Fortel więc się nie uda. Aby miało to sens, musiałbyś zmienić nazwę firmy, co jednak jest już znacznie bardziej kłopotliwe niż zadbanie o oczyszczenie wizytówki z negatywnych komentarzy.

Chowanie głowy w piasek to słaba taktyka

Jeśli pod wizytówką znajduje się mnóstwo nieprzychylnych opinii, przez co średnia jej ocen jest niska, to zamiast kombinować z usuwaniem wizytówki lepiej będzie zastanowić się, co zrobić, aby tę sytuację poprawić.

Zacznij od ustalenia, dlaczego Twoja firma ma złe opinie. W tym celu przeczytaj je i dowiedz się, na co najczęściej narzekają klienci. Sprawdź również, czy część opinii nie jest dziełem nieuczciwej konkurencji. Następnie możesz albo samodzielnie, albo z pomocą wyspecjalizowanej w tym agencji, ruszyć z procesem usuwania negatywów.

Nie jest to niestety takie proste, ponieważ Google mocno ogranicza uprawnienia właścicielu wizytówek. Warto się jednak postarać, chociażby kontaktując się z autorami negatywnych opinii i dochodząc z nimi do porozumienia, dzięki czemu sami usuwają recenzje lub zmieniają ich treść na neutralną.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.