Siedziba firmy to nie tylko miejsce pracy jej pracowników, ale również przyjmowania klientów. Dobrym przykładem będzie tutaj salon samochodowy dealera konkretnej marki motoryzacyjnej. Projektując i urządzając siedzibę przedsiębiorstwa warto w pierwszej kolejności zadbać o to, aby odwiedzający ją klienci byli pod wrażeniem i nabrali zaufania do marki firmy już po kilku chwilach spędzonych np. w recepcji. Oto detale, na które trzeba zwrócić uwagę.
Nowoczesna, estetyczna architektura oraz przemyślany projekt wnętrz nie tylko podnoszą komfort pracy, ale także dobrze świadczą o firmie, stanowiąc ważny element jej wizerunku. Klienci będą mieć pewność, że przedsiębiorstwo przykłada wagę do jakości i szczegółów, co dobrze wróży dalszej współpracy.
Pierwsze wrażenie ma kluczowe znaczenie. Elegancka i dobrze zorganizowana recepcja wita klientów i partnerów, kreując pozytywny wizerunek firmy. Duży wpływ na to ma oczywiście także przyjazny i profesjonalny personel recepcji.
Planując przyjmowanie klientów w siedzibie przedsiębiorstwa trzeba zadbać o to, aby wewnątrz zawsze panował porządek. Nie może być trak, że klienci stąpają po brudnej podłodze i oddychają powietrzem o nieprzyjemnym zapachu.
Przestrzenie zaprojektowane specjalnie dla klientów, takie jak sale konferencyjne czy poczekalnie, powinny być komfortowe i wyposażone w sposób umożliwiający wygodne spędzenie czasu w siedzibie, jak i np. wykonanie pracy zdalnie. Ważne jest zapewnienie dostępu do Wi-Fi oraz napojów, w tym kawy.
Czyli wyraźnie widoczne logo firmy, korporacyjne kolory i inne elementy identyfikacji wizualnej, które pomagają wzmocnić rozpoznawalność marki i ułatwiają jej zapamiętanie już po pierwszej wizycie w siedzibie.