Detale w siedzibie firmy, które budują wizerunek przedsiębiorstwa w oczach klienta

Antoni Kwapisz
20.05.2024

Siedziba firmy to nie tylko miejsce pracy jej pracowników, ale również przyjmowania klientów. Dobrym przykładem będzie tutaj salon samochodowy dealera konkretnej marki motoryzacyjnej. Projektując i urządzając siedzibę przedsiębiorstwa warto w pierwszej kolejności zadbać o to, aby odwiedzający ją klienci byli pod wrażeniem i nabrali zaufania do marki firmy już po kilku chwilach spędzonych np. w recepcji. Oto detale, na które trzeba zwrócić uwagę.

Architektura

Nowoczesna, estetyczna architektura oraz przemyślany projekt wnętrz nie tylko podnoszą komfort pracy, ale także dobrze świadczą o firmie, stanowiąc ważny element jej wizerunku. Klienci będą mieć pewność, że przedsiębiorstwo przykłada wagę do jakości i szczegółów, co dobrze wróży dalszej współpracy.

Recepcja

Pierwsze wrażenie ma kluczowe znaczenie. Elegancka i dobrze zorganizowana recepcja wita klientów i partnerów, kreując pozytywny wizerunek firmy. Duży wpływ na to ma oczywiście także przyjazny i profesjonalny personel recepcji.

Czystość i porządek

Planując przyjmowanie klientów w siedzibie przedsiębiorstwa trzeba zadbać o to, aby wewnątrz zawsze panował porządek. Nie może być trak, że klienci stąpają po brudnej podłodze i oddychają powietrzem o nieprzyjemnym zapachu.

Komfortowa strefa klienta

Przestrzenie zaprojektowane specjalnie dla klientów, takie jak sale konferencyjne czy poczekalnie, powinny być komfortowe i wyposażone w sposób umożliwiający wygodne spędzenie czasu w siedzibie, jak i np. wykonanie pracy zdalnie. Ważne jest zapewnienie dostępu do Wi-Fi oraz napojów, w tym kawy.

Elementy brandingu

Czyli wyraźnie widoczne logo firmy, korporacyjne kolory i inne elementy identyfikacji wizualnej, które pomagają wzmocnić rozpoznawalność marki i ułatwiają jej zapamiętanie już po pierwszej wizycie w siedzibie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie