Opisany w tytule problem nie jest wcale tak rzadki, jak mogłoby się wydawać. W Polsce działa mnóstwo firm, które utrzymują się na rynku wyłącznie dzięki kompetencjom właścicieli i ich pracowników, ale jednocześnie marnują swój potencjał ze względu na złe zarządzanie biznesem. Bycie przedsiębiorcą znacząco różni się od pracy we własnej firmie – a niestety oba pojęcia są ze sobą nagminnie mylone. Jeśli uczciwie potrafisz się przyznać do tego, że jesteś marnym przedsiębiorcą, ale za to doskonałym fachowcem w swojej branży, to spróbuj na to odpowiednio zareagować. Sprawdź, jak może z tego wybrnąć.
Wiemy, że może Ci to przyjść z ogromnym trudem. W końcu sam zbudowałeś firmę i nie chcesz teraz oddawać sterów komuś obcemu. Uwierz jednak, że dobry manager pozwoli Twojemu biznesowi wypłynąć na szerokie wody. Nie jest emocjonalnie związany z firmą, ma doświadczenie w biznesie, dlatego bez trudu wskaże obszary wymagające wprowadzenia pilnych zmian.
Nie musi to być też osoba zatrudniona na stałe. W rolę managera może się wcielić doradca biznesowy, który spędzi w Twojej firmie kilka tygodni, dobrze ją pozna a następnie odpowiednio przygotuje Cię do samodzielnego zarządzania przedsiębiorstwem.
Być może masz taką osobę w swoim zespole, która prezentuje wszelkie cechy dobrego przedsiębiorcy. Jest zdecydowana, świetnie zarządza ludźmi, potrafi sensownie wyłożyć swoje argumenty, ma posłuch w zespole i przy tym jest jeszcze oddana firmie. Nie zmarnuj okazji, aby przekazać tej osobie więcej kompetencji i uczynić z niej swoją prawą rękę. Szkoda jej potencjału na to, aby np. tylko wykonywała swoje obowiązki wynikające z umowy. Taki pracownik śmiało może zostać managerem i ułatwić Ci zarządzanie biznesem.
To bardzo ciekawy i coraz częściej praktykowany sposób na to, aby realnie zwiększyć konkurencyjność swojej firmy pomimo braku predyspozycji do bycia przedsiębiorcą. Grupy biznesowe, niekoniecznie franczyzy, dbają o harmonijny rozwój swoich członków, udostępniając im zaplecze merytoryczne, bazy klientów, świadcząc doradztwo, pomagając rozwiązywać różnego rodzaju problemy, nierzadko udzielając również wsparcia prawnego. Sprawdź więc, czy na rynku nie działa jakaś grupa biznesowa, do której Twoja firma mogłaby dołączyć.