Zdecydowana większość przedsiębiorców w naszym kraju wynajmuje powierzchnię biurową, magazynową i produkcyjną. Wynika to z faktu, iż takie rozwiązanie generuje dużo mniejszy koszt początkowy, jednak na dłuższą metę będzie stanowić istotne obciążenie dla budżetu firmy. Dlatego w pewnym momencie zawsze należy rozważyć pomysł zakupu budynku firmowego – zwłaszcza, że ofert nie brakuje. Jakie argumenty za tym przemawiają? Sprawdź w naszym poradniku.
Mając własny budynek firmowy nie ponosisz kosztów z tytułu wynajmu powierzchni, które mogą być bardzo wysokie, jeśli wynajmujesz kilka pomieszczeń biurowych, magazyn i jeszcze miejsca parkingowe. Te koszty mogą iść w dziesiątki tysięcy złotych rocznie. Do rzadkości nie należą sytuacje, w których zakup budynku na firmę zwraca się już po kilku latach, a później przynosi tylko oszczędności.
Zakup budynku firmowego bez wątpienia stanowi przełom w działalności firmy. Często jest to związane z podpisaniem kilku ważnych i dochodowych umów, co ośmiela przedsiębiorcę do zainwestowania w biznes i poprawienia warunków pracy. Zyskanie większej powierzchni pozwoli również zwiększyć zatrudnienie czy rozbudować zaplecze produkcyjne, a tym samym poprawić konkurencyjność przedsiębiorstwa.
Posiadanie własnego budynku firmowego będzie bardzo poważnym argumentem w negocjacjach z nabywcą przedsiębiorstwa, o ile oczywiście właściciel kiedykolwiek zdecyduje się sprzedać swój biznes. Nawet jeśli nie, to wzrost wartości firmy poprzez zyskanie środka trwałego może ułatwić przedsiębiorcy staranie się o kredyty inwestycyjne, a tym samym dalsze rozwijanie biznesu.
Nie jest żadną tajemnicą, że wielu przedsiębiorców decyduje się kupić budynek firmowy po to, aby wreszcie przestać płacić bardzo wysokie podatki. Motywacja jest prosta: zamiast co miesiąc odprowadzać do urzędu skarbowego dziesiątki tysięcy złotych, lepiej będzie wygenerować sensowny koszt – nie tylko z tytułu zakupu nieruchomości, ale też jej wyremontowania czy późniejszej rozbudowy.
Na koniec jeszcze jeden, wcale nie mało istotny argument: nabywając własny budynek firmowy zwiększamy prestiż marki przedsiębiorstwa, co w wielu branżach (np. budowlanej czy handlowej) ma bardzo duży wpływ na relacje z kontrahentami i pozyskiwanie atrakcyjnych zleceń.