Terminal POS w telefonie – co to jest i dlaczego warto go mieć?

Krzysztof Jagielski
27.12.2022

Polska jest jednym z europejskich liderów w zakresie płatności bezgotówkowych. Pokochaliśmy płacenie telefonem czy zegarkiem i coraz rzadziej wybieramy pieniądze z bankomatów. Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż stacjonarną nie mogą tego bagatelizować. Prostym i niedrogim sposobem na wdrożenie płatności bezgotówkowych np. sklepie czy salonie usługowym jest uruchomienie terminala POS w telefonie. Wyjaśniamy, na czym to polega.

Czym jest terminal POS w telefonie?

Terminal POS to nic innego jak terminal płatniczy, który nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego urządzenia w firmie. Płatności bezgotówkowe możesz przyjmować na swoim smartfonie czy tablecie udostępnionym pracownikom. Wystarczy tylko specjalne oprogramowanie w formie aplikacji udostępnianej przez Twój bank.

Jak wdrożyć terminal POS w telefonie w swojej działalności?

W pierwszym kroku sprawdź, czy Twój bank obsługuje usługę terminala POS w telefonie. Jeśli tak, to cała procedura będzie bardzo prosta. Wystarczy pobrać dedykowaną aplikację na telefon, skonfigurować ją i aktywować, aby móc od razu zacząć przyjmować płatności bezgotówkowo – poprzez przyłożenie karty zbliżeniowej, telefonu czy zegarka do ekranu Twojego smartfonu lub tabletu.

Ile to kosztuje?

Terminal POS w telefonie możesz uruchomić w ramach programu „Polska Bezgotówkowa”, co jest o tyle korzystne, że pozwala korzystać z tej usługi przez 5 miesięcy całkowicie za darmo. Później bank nalicza comiesięczną opłatę – wynosi ona około 5-6 zł netto. Umowa jest zawierana na 24 miesiące.

Prowizja od płatności zależy od warunków, jakie oferuje bank. Zwykle do pewnej kwoty obrotu wynosi 0 zł, natomiast po jej przekroczeniu jest to około 0,50-0,65 proc. wartości transakcji + kilka groszy.

Warto wiedzieć

Z terminala POS w ramach programu „Polska Bezgotówkowa” można skorzystać tylko wtedy, gdy przedsiębiorca nie miał terminala płatniczego w okresie ostatnich 12 miesięcy. Nie jest to również dostępne dla fundacji, stowarzyszeń, operatorów automatów vendingowych oraz innych terminali samoobsługowych.

Dlaczego warto się na to zdecydować?

Podstawową korzyścią jest znaczące poszerzenie grupy konsumenckiej, która może być zainteresowana Twoimi usługami czy produktami. Z roku na rok przybywa osób, które płacą wyłącznie bezgotówkowo i szerokim łukiem omijają punkty przyjmujące wyłącznie gotówkę.

Dzięki terminalowi rozliczanie transakcji jest o wiele łatwiejsze, a środki zapłacone przez klienta niemal od razu są księgowane na koncie firmowym przypisanym do terminala.

Terminal POS w telefonie jest też świetnym rozwiązaniem dla usługodawców pracujących u klienta, na przykład mobilnych fizjoterapeutów, fryzjerów etc., którzy dzięki temu mogą przyjmować płatności bezgotówkowe praktycznie gdziekolwiek.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie