Kiedy najbardziej opłaca się kupić oprogramowanie dla firmy?

Mateusz Nowak
29.03.2021

Praktycznie każda firma korzysta dziś z różnego rodzaju oprogramowania – czy to online, czy zainstalowanego na dysku komputera. Najważniejsze jest to, aby oprogramowanie było legalne, dzięki czemu unikamy bardzo poważnych konsekwencji prawnych i finansowych. Zakup oprogramowania biznesowego stanowi spore obciążenie finansowe dla przedsiębiorstwa, dlatego warto się tutaj wykazać sprytem i wiedzieć, kiedy najbardziej opłaca się kupić potrzebne narzędzie informatyczne. Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Pod koniec roku

Dlaczego? Ponieważ zwykle właśnie pod koniec roku orientujesz się, że masz jeszcze sporo wolnych środków na inwestycje. Szkoda byłoby przenosić je na następny rok i zapłacić wyższy podatek dochodowy w styczniu, prawda? Pod koniec roku skontaktuj się z dostawcą oprogramowania i zapytaj go o rozwiązania, które mogą realnie przyczynić się do wzrostu konkurencyjności Twojego biznesu lub po prostu ułatwić Ci zarządzanie firmą.

W miesiącu, w którym osiągnąłeś bardzo duży przychód

Tutaj w grę wchodzą już korzyści podatkowe. Pamiętaj, że zakup oprogramowania do firmy jest klasycznym przykładem kosztu uzyskania przychodu. Praktycznie nie zdarza się, aby urzędy skarbowe podważały taki koszt – organ kontrolny nie jest przecież w stanie zweryfikować, czy rzeczywiście potrzebowałeś tego oprogramowania czy też nie.

Otrzymując fakturę od dostawcy oprogramowania możesz od razu rozliczyć ją w księdze przychodów i rozchodów, tym samym obniżając kwotę należnego podatku dochodowego oraz podatku VAT.

W momencie, gdy spodziewasz się zwiększenia przychodów dzięki oprogramowaniu

Zakup oprogramowania dla firmy powinien być czymś uzasadniony. Bardzo często przedsiębiorcy mają analizy, które jasno wykazują, że po wdrożeniu danego oprogramowania będą w stanie zwiększyć wydajność pracy firmy, chociażby poprzez ułatwienie pracownikom wykonywania ich obowiązków czy usprawnienie obsługi klienta.

Oprogramowanie może również odciążyć pracowników w takich obowiązkach, jak ewidencjonowanie sprzedaży czy wystawianie dokumentów, dzięki czemu zyskają więcej czasu na czynności przyczyniające się do zwiększenia przychodów przedsiębiorstwa.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie