Inwestując w firmowe oprogramowanie trzeba mieć świadomość tego, że raz zakupiony program w pewnym momencie będzie wymagać aktualizacji – np. zabezpieczeń, bazy produktów, uzupełnienia o nowe funkcjonalności etc. Proces aktualizacji oprogramowania zawsze jest stresujący, ponieważ nie wiemy do końca, czy po jego przeprowadzeniu wszystko będzie działać tak samo dobrze jak wcześniej. Warto się więc do tego odpowiednio przygotować. Oto kilka wskazówek.
Producenci oprogramowania regularnie wydają poprawki bezpieczeństwa, które eliminują luki wykorzystywane przez cyberprzestępców. Brak aktualizacji może prowadzić do wycieków danych i kosztownych ataków ransomware, narażając firmę na ogromne straty finansowe i wizerunkowe.
Nowe wersje oprogramowania często zawierają usprawnienia, które zwiększają szybkość i stabilność działania systemów, co przekłada się na wyższy komfort pracy. Aktualizacje dostosowują również programy do zmieniających się standardów technologicznych, co pozwala uniknąć problemów z kompatybilnością z innymi narzędziami.
Przedsiębiorcy słusznie obawiają się aktualizacji oprogramowania. Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że coś pójdzie nie tak. Aby zminimalizować lub wręcz wyeliminować takie ryzyko, warto stosować się do kilku podstawowych zasad:
Aktualizowanie oprogramowania firmowego to nie wybór, a konieczność. Stanowi to inwestycję w bezpieczeństwo firmowych zasobów cyfrowych, a także zapewnienie pracownikom wydajnych, funkcjonalnych narzędzi pracy. Stosując się do powyższych zasad nie musisz obawiać się reperkusji błędnie przeprowadzonej aktualizacji.
W razie jakichkolwiek wątpliwości zawsze warto skorzystać z konsultacji z dostawcą oprogramowania lub powierzyć mu przeprowadzenie aktualizacji czy to w formule zdalnej, czy w siedzibie firmy.