Logo jest jednym z najistotniejszych elementów marki. Jest to znak graficzny, który identyfikuje, wyróżnia produkt albo usługę na rynku. Nie ważne, czy jesteś wielką korporacją, czy małym blogiem, powinieneś mieć znak, który będzie charakterystyczny. Stworzenie dobrego logo najlepiej jest zlecić agencji brandingowej. Tam specjaliści z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem wiedzą na co warto zwrócić uwagę, podczas projektowania i jakich zasad warto przestrzegać?
Logo jest częścią identyfikacji wizualnej, jednak wiele osób uważa je za jej serce. Stworzenie dobrego logo wymaga zebrania ogromnej wiedzy na temat marki. Każdy projekt logo powinien być poprzedzony odpowiednimi przygotowaniami. Najważniejsze jest tutaj rozpoznanie produktu czy specjalności klienta. Grafik musi doskonale poznać markę, jej historię, misję i założenia. Istnieje kilka ważnych zasad, które należy mieć na uwadze podczas tworzenia unikatowego projektu.
Należy pamiętać, że logo może mieć bardzo zróżnicowane formy – abstrakcyjne elementy graficzne, typograficzne lub kombinacje z różnymi symbolami, literami lub cyframi. Wszystko zależy od kreatywności projektanta. Ważne jest zarówno to, jak wygląda logo, ale także, co oznacza i jakie wartości przekazuje. Dobrym przykładem może być tutaj logo sklepu Amazon, gdzie strzałka kierująca od A do Z, oznaczająca kompleksowość oferty. Taka forma metafory jest ciekawa, zapada w pamięć i posiada pozytywne konotacje.
Bardzo ważna jest również prostota, która zawsze się sprawdza! Czytelne, uniwersalne i minimalistyczne logo doskonale wpisuje się w najnowsze trendy. Nie można zapomnieć o ponadczasowym charakterze projetu. Logo, które sprawdzi się mimo upływu lat to marzenie każdej marki. Dlatego warto stworzyć uniwersalną bazę, którą potem łatwo można przystosować do panujących trendów, ale które jednak nie zmienią jej podstawowego charakteru. Doskonałym przykładem jest tu logo Volkswagena, które bazuje na połączeniu dwóch liter - V i W.
Przy projektowaniu znaku graficznego przydatna jest wiedza z psychologii koloru i marketingu. Odpowiednio dobrana barwa odgrywa bardzo ważną rolę w kreacji. Odzwierciedla charakter marki oraz produktu, ma wpływ na wywołanie konkretnych emocji oraz skojarzeń u odbiorcy.
W profesjonalnych agencjach brandingowych pracują designerzy, którzy posiadają odpowiednią wiedzę z zakresu marketingu, grafiki, psychologii, znaczenia kolorów, typografii i kreacji. Na dobrze zaprojektowane logo wpływ ma bardzo wiele czynników. Tu nic nie może być przypadkowe. Wszystko to w połączeniu z wnikliwym wywiadem na temat marki pozwala stworzyć znak graficzny, który będzie interesujący i ponadczasowy. Projektowanie znaków graficznych w Agencji Tango powstaje w wyniku złożonego procesu łączącego w całość pracę wielu specjalistów. Tworzymy indywidualny design, dobrany odpowiednio do potrzeb klienta i wymogów producenta. Jesteśmy kreatywni, tworzymy nietuzinkowe rozwiązania dla naszych projektów, ciągle poszukujemy ciekawych trendów oraz inspiracji. Poznaj nas bliżej https://tango-reklama.com.pl/.
Informacja prasowa