Pozycjonowanie stron internetowych – poznaj najważniejsze korzyści dla Twojego biznesu

Mateusz Nowak
03.11.2022

Zyskowny biznes wymaga ciągłych inwestycji, również w obszarze marketingu. Polskie przedsiębiorstwa zdecydowanie najwięcej inwestują w działania promocyjne w Internecie, który stał się podstawowym kanałem prezentowania oferty i pozyskiwania klientów. Co ważne, marketing internetowy jest dostępny na każdą kieszeń, a dobrze zaplanowana i poprowadzona kampania praktycznie gwarantuje realny wzrost sprzedaży. Spośród wielu strategii marketingowych szczególnie dobre efekty przynosi pozycjonowanie stron internetowych. Dowiedz się, jakie korzyści biznesowe wynikają z zadbania o dobrą widoczność witryny w wyszukiwarce.

Profesjonalne pozycjonowanie pozwala znaleźć się wysoko w Google

Zależy Ci na tym, aby Twoja firmowa strona internetowa była w TOP 10 Google na wybrane, cenne frazy? W takim razie nie masz wielkiego pola manewru i musisz zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie. Mamy tutaj na myśli szereg działań zmierzających do tego, że Twoja witryna będzie „przyjazna” robotom wyszukiwarki, dobrze przez nie oceniana i tym samym polecana użytkownikom.

Jest ogromna różnica między tym, czy Twoja strona wyświetla się np. na 9 miejscu w Google czy na 12. Jedynie znikomy procent użytkowników szukając odpowiedzi na swoje pytanie przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania.

Zwiększenie ruchu organicznego na stronie

Prawidłowo przeprowadzony proces pozycjonowania strony już po kilku miesiącach może poprawić widoczność witryny w Google. To siłą rzeczy przekłada się na zwiększenie ruchu, czyli pozyskiwanie większej liczby użytkowników.

Co ważne, mówimy tutaj o ruchu organicznym, zupełnie naturalnym. Na stronę zaczną trafiać osoby rzeczywiście zainteresowane ofertą firmy, szukające na niej odpowiedzi na swoje pytania. Jakość takiego ruchu jest znacznie wyższa (czyli: generują go osoby, które jak najbardziej mogą zostać klientami Twojej firmy).

Niższe koszty reklamy

Inwestując w pozycjonowanie możesz w długim okresie zaoszczędzić sporo pieniędzy na typowych działaniach reklamowych. Ponieważ efektem pozycjonowania jest zwiększenie wysokiej jakości ruchu organicznego, to docelowo śmiało można ograniczyć wydatki na pozyskiwanie ruchu płatnego, na przykład z linków sponsorowanych Google ADS.

Istotne jest to, że pozytywne rezultaty pozycjonowania utrzymują się przez długi czas, również już po zakończeniu kampanii.

Poprawa jakości strony internetowej

Nie każdy wie, że pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, w ramach którego szczególną wagę przykłada się do jakości witryny oraz jej zawartości. Nie ma mowy o dobrych efektach pozycjonowania, jeśli na stronie brakuje atrakcyjnych tekstów zawierających słowa kluczowe, jeśli witryna działa wolno, zawiera błędy w kodzie, puste podstrony czy niedziałające linki.

Profesjonalna agencja SEO poprawi to wszystko na etapie optymalizacji technicznej i optymalizacji treści, co będzie mieć bezpośrednie przełożenie na jakość witryny.

Lepsze postrzeganie marki przedsiębiorstwa

Marki, których strony wyświetlają się wysoko w Google, działają szybko, są pozbawione błędów i wypełnione wartościową treścią, zawsze budzą większe zaufanie. Z czasem stają się na tyle rozpoznawalne, że zyskują wyraźną przewagę nad bezpośrednią konkurencją i są chętniej wybierane przez klientów.

Rada

Elementem kampanii pozycjonowania strony jest tworzenie wartościowych artykułów na blog oraz artykułów sponsorowanych. Ich wysoka jakość merytoryczna pomaga w kreowaniu eksperckiego wizerunku marki.

Pozycjonowanie strony to inwestycja, która naprawdę się opłaca

Na pewno zgodzisz się z twierdzeniem, że dobra widoczność marki przedsiębiorstwa w sieci jest kluczowa dla wyników sprzedażowych. Nie da się tego osiągnąć bez inwestycji w profesjonalne pozycjonowanie strony. To jeden z tych obszarów działalności marketingowej, na którym nie warto oszczędzać.

Co ważne, pozycjonowanie jest procesem, który praktycznie w ogóle nie wymaga zaangażowania po stronie właściciela witryny – o ile powierzysz to profesjonalnej, doświadczonej agencji SEO. Kompleksową obsługę klienta zapewnia renomowana agencja FunkyMEDIA, która oferuje nie tylko skuteczne pozycjonowanie stron, ale także szereg innych działań marketingowych (m.in. content marketing, Google ADS, SEO PR, analitykę internetową czy marketing w social media).

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.