Poznaj korzyści płynące ze sprzedaży produktów marki własnej

Antoni Kwapisz
30.09.2020

Entuzjastów produktów private label przybywa zarówno po stronie konsumentów, jak i sprzedawców. Nie można się temu dziwić, bowiem ten model sprzedaży przynosi przedsiębiorcom realne korzyści, dlatego coraz chętniej decydują się właśnie na produkty marek własnych.

Private label pokrótce

Produkty marki własnej to te, które sprzedaje się pod marką własnego przedsiębiorstwa lub wykreowanego przez siebie brandu. Jednakże ich produkcja nie przebiega wewnątrz firmy, ale zleca się ją przedsiębiorstwu specjalizującemu się w danej branży. Model private label przyjął się w bardzo wielu branżach, a wśród najlepiej prosperujących w tym modelu znajdują się: spożywka, chemia techniczna i motoryzacyjna, branża papiernicza. Sprzedaż produktów marek własnych przestaje być już domeną dużych sieci handlowych i coraz częściej decydują się na nią również mniejsze przedsiębiorstwa.

Jakie korzyści niesie private label?

Korzyści, jakie płyną z wprowadzenia na rynek produktów marki własnej, wiążą się zarówno z optymalizacją kosztów, jak i kwestiami wizerunkowymi. Po uzupełnieniu swojej oferty o artykuły private label można zbudować silną pozycję swojego przedsiębiorstwa na rynki i zyskać duże zaufanie konsumentów.

Optymalizujesz koszty produkcji

Uruchomienie własnej linii produkcyjnej to ogromne koszty, na które nie każde przedsiębiorstwo może sobie pozwolić. Wymaga bowiem zainwestwowania w drogi sprzęt, zatrudnienia operatorów, pracowników obsługi oraz działu kontroli jakości, do tego dochodzą jeszcze koszty opracowania procesu technologicznego i przeprowadzenia testów produktu. Decydując się na private label, korzystasz z wiedzy, doświadczenia i linii produkcyjnej innego przedsiębiorstwa, przez co koszt jest znacznie niższy. To wszystko umożliwia sprzedaż po niższej cenie.

Budujesz swoją markę

Konsumenci są coraz bardziej świadomi brandingu, a marka jest dla nich dowodem jakości produktów. Ponadto brand stanowi dzisiaj również realną wartość i jest istotną częścią kapitału firmy.

Tworzysz atrakcyjną ofertę

Jeżeli pierwszy z Twoich produktów zyska przychylne opinie konsumentów, nic nie stoi na przeszkodzie, by wzbogacić ofertę o komplementarne artykuły, np. tworząc rodzinę kosmetyków do pielęgnacji samochodu.

Wybierasz korzystne metody dystrybucji

Posiadając produkty marki własnej samodzielnie wybierasz najkorzystniejsze i najskuteczniejsze kanały dystrybucji. Mogą być to Twoje stacjonarne punkty sprzedaży, własny sklep internetowy, serwisy aukcyjne lub ogłoszeniowe, a także sprzedaż za pośrednictwem detalistów.

Znajdź własne miejsce na rynku

Możesz wprowadzić na rynek nowy produkt, którego konsumenci do tej pory bezskutecznie poszukiwali. Wtedy na starcie zyskujesz dużą przewagę nad konkurencją. Możesz również znaleźć swój segment – np. wprowadzić na niższą półkę cenową artykuł do tej pory dostępny wyłącznie dla konsumentów z grupy premium.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie