Opakowanie na próbki – jaki ma wpływ na sprzedaż kosmetyków?

Mateusz Rąbalski
17.01.2024

Współczesny rynek kosmetyczny jest rozbudowany na tyle, że wprowadzenie nowego produktu i przyciągnięcie do niego potencjalnych klientów to naprawdę trudne zadanie. Jednym z najważniejszych elementów umożliwiających identyfikację produktu, jest jego opakowanie. Dodatkowo coraz więcej klientów chce przetestować produkt kosmetyczny przed i jego zakupem. Dlatego, jeżeli pracujesz w branży kosmetycznej, warto zastanowić się nad promocją swego kosmetyku w formie niewielkich próbek zapakowanych w elegancki pojemnik.

Bezpłatne próbki kosmetyków 

Wielu konsumentów oczekuje, że kupując jakiś produkt do pielęgnacji ciała lub włosów otrzyma dodatkowo jakiś gratis. Najczęściej jest to pokrewny produkt do przetestowania, ewentualnie próbka perfum. Darmowa butelka zawierająca niewielką ilość kosmetyku pozwala klientowi zainteresować się produktem, co potem przełożyć się może na zakup pełnowymiarowego opakowania. 

Pudełka z próbkami kosmetyków do testowania od lat pojawiają się nie tylko w sklepach, ale także w salonach kosmetycznych czy fryzjerskich. Wielu klientów wręcz oczekuje darmowych próbek produktów używanych w trakcie zabiegu. Tak naprawdę jest to doskonały pomysł na to, aby dotrzeć do szerszej grupy klientów, a także, aby zapewnić sobie lojalność obecnych klientów. Jest to szczególnie istotne w branży beauty.

Jak pakować próbki produktów kosmetycznych?

Próbki kosmetyków do testowania powinny być zapakowane w niewielkie, poręczne buteleczki szklane. W przypadku próbek perfum powinny być wyposażone w atomizer, który pozwoli na rozpylenie testowanego zapachu. Butelki szklane, których bogatą ofertę znajdziesz choćby pod tym adresem: https://decant.pl/28-butelki-szklane, zawierające kosmetyki takie jak na przykład serum, posiadają zwykle pipetę zintegrowaną z zakrętką. 

Pojemniczki na próbki kosmetyków muszą mieć odpowiednie oznakowania, najważniejsze jest tu logo producenta, ale dobrze też, aby na opakowaniu kosmetyku znalazły się także składniki czy sposób stosowania danej substancji. 

Opakowanie na próbki, czyli pierwsze wrażenie 

To, czy sięgniemy po dany produkt zależy w dużej mierze od tego, jak się on prezentuje. Dotyczy to także opakowań na próbki. Elegancka fiolka, na której znajduje się nazwa kosmetyku, przyciąga wzrok klientów, a co za tym idzie, zwiększa szansę na to, że klient sięgnie właśnie po wyroby Twojej firmy. 

Niezwykle ważne jest, aby na etykiecie widoczne były wszelkie informacje pozwalające na identyfikację znajdującego się wewnątrz produktu. Ponadto oczywiście na opakowaniach muszą znaleźć się elementy takie jak nazwa firmy, czy nazwa produktu. Estetyczne i funkcjonalne pojemniki na próbki mogą stać się wyjątkową wizytówką, która przyciąga wzrok i zachęca do sięgnięcia po dany kosmetyk.

Opakowanie produktu kosmetycznego to wydatek, który się opłaca 

Osoby, które decydują się sprzedawać kosmetyki, muszą zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne są odpowiednie opakowania. Dzięki nim łatwiej dotrzeć do grupy docelowej klientów. Produkty takie jak kosmetyki wysokiej jakości powinny być pakowane w pojemniki zgodnie z ich przeznaczeniem. Np. perfumy w szklaną buteleczkę z atomizerem.

Każdy producent kosmetyków powinien zainwestować w opakowania próbek, które można wręczać klientom. Głównym celem takiego działania jest umożliwienie konsumentom zapoznanie się z nowym produktem. Odpowiednie opakowania nadające się do personalizacji możesz kupić hurtowniach opakowań szklanych takich jak na przykład DecantZnajdziesz tam butelki szklane i plastikowe, a także różne inne pojemniki, nadające się do pakowania zarówno próbek kosmetyków, jak i produktów pełnowymiarowych.

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie