Obsługa klienta – dlaczego jest tak istotna?

Mariusz Siwko
13.11.2023

Wysoka jakość obsługi klienta jest kluczem do sukcesu w każdej branży, która zajmuje się sprzedażą towarów lub usług. To jeden z elementów budowania pozytywnego wizerunku, zaufania klientów oraz umacniania pozycji na rynku.

Bardzo ważne jest właściwe podejście do konsumenta, udzielanie mu pomocy i odpowiadanie na nurtujące go pytania. W tym miejscu warto podkreślić, że do profesjonalnej obsługi zaliczamy wszelkie składane zapytania ofertowe, dokonywanie zakupów, kwestie związane z pomocą techniczną i reklamacje.

Obsługa klienta to być albo nie być dla przedsiębiorcy

Zapewne każdy słyszał popularne powiedzenie – klient nasz pan. W XXI wieku, kiedy w sprzedaży mamy miliony produktów, konkurencja jest duża, a promocje i wyprzedaże są codziennością, priorytetem jest zadbanie o wysoką jakość obsługi klienta. To właśnie od niej w dużej mierze zależy, czy dane przedsiębiorstwo będzie pozytywnie postrzegane przez konsumentów.

Współcześnie nie wystarczy już tylko dobrze opakowany produkt czy właściwie zaprezentowana usługa. nie jest przesadą stwierdzenie, że dzisiaj obsługa klienta to być albo nie być dla przedsiębiorcy. Reklama również nie sprawi, że klienci będą ustawiali się w kolejce po wybrany towar. Na zyski firmy i jej wizerunek w dużej mierze składa się zaufanie konsumentów. Pojawia się zatem pytanie, jak je zbudować?

Dowiedz się więcej o szkoleniach z obsługi klienta: https://szkolenia.certes.pl/szkolenia/obsluga-klienta/

Odpowiedź jest bardzo prosta – dzięki profesjonalnej obsłudze klienta. To właśnie dzięki niej zbudujesz trwałe relacje, a klienci będą wracać, wiedząc, że mogą liczyć na wsparcie i pomoc na każdym etapie realizacji zakupów. Lubimy bowiem wracać tam, gdzie czujemy się dobrze.

Jeśli chcesz zgłębić tajniki profesjonalnej obsługi klienta, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z bogatej oferty szkoleń dla firm lub klientów indywidualnych. W zależności od preferencji, szkolenia prowadzone są w formie stacjonarnej, online, otwartej oraz zamkniętej.

Możliwość sprzedaży dodatkowych usług i produktów

Dzięki fachowej wiedzy z zakresu obsługi klienta oraz telefonicznej obsługi klienta zyskujemy możliwość sprzedaży dodatkowych usług i produktów. Podczas szkoleń biznesowych można opanować wszystkie niezbędne umiejętności, które przyczynią się do wzrostu wskaźników sprzedaży.

Kluczem do sukcesu jest, aby umiejętnie proponować klientom sprzedaż dodatkowych usług i produktów. Wystarczy opanować kilka podstawowych zasad:

  • wykorzystaj moment zakupów impulsywnych,

  • postaw na naturalność,

  • ogranicz liczbę proponowanych produktów/usług,

  • podkreśl wartość dodatkowych produktów/usług,

  • zastosuj rekomendację,

  • uważnie słuchaj klienta.

To tylko kilka prostych zasad. Więcej metod i technik, które umożliwiają osiągnięcie wyższych wskaźników sprzedaży dodatkowych usług i produktów, można poznać podczas profesjonalnych szkoleń związanych z obsługą klienta.

Zobacz szkolenia sprzedażowe: https://szkolenia.certes.pl/szkolenia/sprzedazowe/

Jakość obsługi klienta ma wpływ na mniejsze straty i stabilizację finansową

Żadna firma nie chce ponosić strat. Podstawowym celem jest generowanie jak największych zysków. Dzięki odpowiednim szkoleniom z obsługi klienta oraz obsługi reklamacji mamy realny wpływ na zmniejszenie strat i zapewnienie przedsiębiorstwu stabilizacji finansowej. Według badań – dzięki prawidłowej obsłudze – aż dwie trzecie konsumentów może stać się naszymi lojalnymi klientami. Dlatego tak ważne jest, aby utrzymać w swojej firmie wysoki standard obsługi konsumenta zarówno podczas prowadzonej sprzedaży stacjonarnej i online, jak również kwestii związanych z obsługą reklamacji.

Jest kilka podstawowych zasad, których należy przestrzegać. Dzięki nim zapewnisz swojej firmie pełną stabilizację finansową. Wystarczy między innymi:

  • uważnie słuchać,

  • uśmiechać się,

  • być cierpliwym,

  • zachować kulturę i empatię,

  • nie kierować się utartymi schematami,

  • być słownym,

  • niczego nie ukrywać,

  • zaproponować alternatywę,

  • działać według planu.

Szkolenia z obsługi klienta – zwiększ skuteczność i jakość pracy

Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoje przedsiębiorstwo utrzymywało się w czołówce dobrze prosperujących firm na rynku, powinieneś zainwestować w szkolenia biznesowe dla siebie i swoich pracowników. Dzięki nim osoby zajmujące się bezpośrednią obsługą klienta zdobędą nową wiedzę, doświadczenie, zapoznają się z nowymi metodami i technikami.

Certes to firma szkoleniowa, która od lat zajmuje się szkoleniem pracowników z różnych branż, wyznacza trendy i wprowadza szereg innowacji na rynek związany ze szkoleniami. W ofercie Certes znajdziesz między innymi:

  • szkolenia otwarte,

  • szkolenia zamknięte,

  • szkolenia stacjonarne,

  • szkolenia online.

Dzięki współpracy z Certes możliwe jest przeprowadzenie szkolenia w siedzibie Twojej firmy lub wskazanym przez Ciebie miejscu. Jeśli uznasz, że bardziej komfortowym i praktycznym rozwiązaniem będzie, aby pracownicy odbyli szkolenie przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii, możesz wybrać szkolenie online. Możliwości jest naprawdę wiele!

Warto jeszcze dodać, że Certes to firma, która może pochwalić się ponad 18-letnim doświadczeniem. Do tego zajęła pierwsze miejsce w rankingu firm szkoleniowych, który został przeprowadzony przez „Gazetę Finansową” w 2022 roku. Jeśli planujesz się szkolić, to tylko u najlepszych! Nie czekaj! Sprawdź bogatą ofertę szkoleniową Certes!

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie