Współcześnie korporacje w coraz większym stopniu przejmują wszystkie gałęzie biznesu, dlatego właściciele małych firm zastanawiają się nad dalszymi kierunkami działania. Trudna sytuacja małych firm jeszcze bardziej nasiliła się ze względu na pandemię. Okazuje się, że gigantów można pokonać, a marketing w niewielkiej firmie może być bardzo skuteczny. Wystarczy tylko znaleźć dobre źródło wiedzy!
Marketing masowy kierowany jest do wszystkich użytkowników, a nie do osób wybranych. Oznacza to, że w przypadku marketingu masowego brakuje grupy docelowej, popularnie zwanej targetem. W ten sposób działają niektóre duże firmy i korporacje - kierują swój przekaz do wszystkich, zamiast do konkretnych grup osób. Mała firma powinna postępować zupełnie inaczej i skoncentrować się na relacjach z klientami, na budowaniu zaufania i lojalności. Właśnie dlatego w tym kontekście idealnie sprawdzi się marketing relacyjny. Firma powinna więc osiągać swoje cele poprzez budowanie lojalności ze strony klientów, a także oferowaniu wysokiej jakości produktów i usług. Marketing relacyjny opiera się więc na budowaniu długotrwałych więzi między firmą i klientami. Chodzi tutaj nie tyle o ciągłe zdobywanie nowych klientów, co dbanie o obecnych konsumentów.
Mała firma powinna oprzeć swoje działania marketingowe na swoim najbliższym otoczeniu. Oznacza to, że warto dokładnie poznać społeczność lokalną i to tutaj szukać klientów, a także współpracowników. Mała firma może korzystać z mediów społecznościowych, ale także koncentrować się na spotkaniach stacjonarnych z klientami, konferencjach, seminariach i innych ważnych elementach.
Jeśli szukasz informacji na temat działań marketingowych małej firmy, zapoznaj się z wyjątkowym e-bookiem „Marketing w małej firmie – Czyli jak pokonać GIGANTÓW". E-book dostępny jest tutaj do pobrania za darmo: https://damiansmal.pl/e-book-marketing-w-malej-firmie-czyli-jak-pokonac-gigantow/
Autorem e-booka jest Damian Smal, zarządzający wieloma znanymi markami (eXtreme design system, Media Project Group, ecoONme i inne). Wspiera on przedsiębiorców w zakresie marketingu internetowego, mediów społecznościowych, brandingu i promocji.
Artykuł partnera