Jak zaprojektować dobry billboard reklamowy?

Krzysztof Jagielski
19.05.2022

Billboardy to wyjątkowy nośnik reklamowy stanowiący integralną część przestrzeni publicznej, co pozwala na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Sprawia to, że wiele firm chcących zadbać o promocję prowadzonej działalności, decyduje się na zainstalowanie tego typu konstrukcji w dużych miastach czy na trasach komunikacyjnych. Jednak skuteczna reklama przyjmują postać billboardu reklamowego to inwestycja, która należy odpowiednio zaplanować, tak aby możliwe było zadbanie o stworzenie skutecznej formy przekazu doskonale współgrającej z otoczeniem. Jak zaprojektować dobry billboard reklamowy? Podpowiadamy!

Projekt billboardu reklamowego – na co zwrócić uwagę?

Billboard reklamowy może być niezwykle skuteczną prowadzonej kampanii reklamowej pozwalającą na dotarcie do olbrzymiego grona przyszłych klientów. Jednak, aby było to możliwe, warto poświecić więcej uwag procesowi projektowania billboardu. Do kluczowych czynników, na które warto, zwrócić uwagę podczas przygotowywania billboardów zalicza się aspekty, takie jak:

- atrakcyjne grafiki oraz zdjęcia, które będą spójne z profilem prowadzonej działalności i asortymentem firmy,

- mocne, kontrastowe kolory billboardu, które będą widoczne nawet z dużej odległości,

- czytelna i pozbawiona błędów warsztatowych forma,

- chwytliwe i intrygujące hasła reklamowego,

- unikanie zbyt dużej ilości tekstu,

- umieszczenie tekstu na wysokości oczu odbiorców

Zlecenie projektu billboardu profesjonalistom

Właściciele firmy dbający o reklamę prowadzonej przez siebie działalności chętnie sięgają po rozwiązania, takie jak billboardy wolnostojące z reklamą czy billboardy umieszczone na ścianach budynków. Jednak niezależnie od lokalizacji billboardu reklamowego dotarcie do szerokiego grona odbiorców wymaga zadbania o jakość przygotowywanej reklamy. Z tego względu, wiele firm coraz częściej decyduje się na zainwestowanie w wysokiej jakość billboardy reklamowe przygotowywane przez profesjonalnych grafików lub agencje reklamowe, które mają doświadczenie w realizowanie wielu wyjątkowych projektów. Projekt billboardu reklamowego zlecony wyspecjalizowanej agencji pozwoli na stworzenie bilbordu, który będzie składał się z wszystkich niezbędnych elementów.

Projektant billboardu z pewnością zadba o wybór odpowiedniego typu billboardu, a także jego rozmiarów, czcionki, palety kolorów i całej szaty graficznej. Profesjonalny producent billboardów reklamowych zwróci także uwagę na merytoryczną stronę billboardu i przekaz, jaki niesie on dla odbiorców jego treści. Wszystko to pozwoli na stworzenie przez agencję reklamową profesjonalnego billboardu reklamowego, który dotrze do grupy docelowej, zachęcając ją do zakupu proponowanych przez firmę produktów czy skorzystania z oferowanych usług.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie