Jak wyposażyć pomieszczenia socjalne?

Mateusz Rąbalski
30.03.2021

W licznych przedsiębiorstwach dostępne są pomieszczenia socjalne przeznaczone dla pracowników. To niezbędny element architektury budynków firm, w których jest zatrudnionych wiele osób. Tego rodzaju miejsca mają zapewnić odpowiedni poziom warunków pracy, ułatwić przygotowanie się do niej i zaspokoić podstawowe potrzeby zespołu. Aby było to możliwe, pracodawca musi zadbać o prawidłowe wyposażenie przeznaczonych do tego celu wnętrz. Jednymi z niezbędnych mebli są szafki pracownicze, o których szerzej piszemy poniżej. Zobacz!

Specyfika szafek pracowniczych

Ze względu na zadanie, które mają szafki pracownicze, muszą być zarówno funkcjonalne, jak i wytrzymałe. Materiał ich wykonania powinien spełniać warunki odporności na uszkodzenia i systematyczne użytkowanie, ponieważ każdego dnia osoby zatrudnione wielokrotnie otwierają je i zamykają. Intensywne korzystanie zwiększa ryzyko pojawienia się usterek, zarysowań czy zmniejszenia sprawności.

Mając na uwadze te aspekty, warto wyposażyć pomieszczenie socjalne w metalowe szafki pracownicze, które gwarantują długowieczną i bezusterkową eksploatację. To dobry wybór także z racji łatwości utrzymania ich w czystości i prostoty konserwacji. Nieskomplikowane kształty sprzyjają szybkiemu usuwaniu zanieczyszczeń i kurzu, dlatego sprzątanie przebiega sprawnie.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze szafek pracowniczych?

Przed rozpoczęciem poszukiwań wyposażenia należy szczegółowo określić swoje potrzeby. Jakie aspekty uwzględnić, żeby zrobić to w sposób prawidłowy? Na pewno trzeba oszacować wielkość pomieszczenia i jego specyfikę, ponieważ od tego zależy model i liczba szafek pracowniczych. Do dyspozycji są egzemplarze pojedyncze, których można użyć do zagospodarowania luk i kątów. Do kupienia są także wersje łączone na kilka stanowisk. W wąskich i ciasnych miejscach warto rozważyć zamontowanie modeli dwupoziomowych, które ułatwią przemieszczanie się, przebieranie i oszczędzą i tak już ograniczone miejsce.

Przy wyborze konkretnej oferty dużą rolę odgrywa przeznaczenie mebli. Od sposobu ich użytkowania i specyfiki przechowywanych w nich przedmiotów zależą ich wymiary, kształty i pojemność. Parametry te muszą zostać precyzyjne określone, ponieważ tylko wtedy szafki pracownicze będą praktyczne. Różne półki stosuje się bowiem w umywalniach, jadalniach, kuchniach, szatniach czy przebieralniach.

Dokonując wyboru, należy uwzględnić potrzeby i komfort pracowników. Nie warto oszczędzać poprzez kupno tanich i niskogatunkowych szafek pracowniczych, bo to negatywnie przełoży się na przygotowanie i nastrój osób zatrudnionych, a więc i na ich efektywność oraz zaangażowanie w wykonywanie obowiązków zawodowych. Trzeba pamiętać również o odpowiednim poziomie zabezpieczeń zamontowanych w meblach.

Szafki pracownicze – niezbędny element wyposażenia

Pracownicy często pozostawiają w szatniach cenne przedmioty, zegarki, biżuterię, telefony komórkowe i portfele, dlatego dobrze wybrać wyposażenie odporne na próby włamania i zaopatrzone w mocne zamki. Szafki pracownicze to niezbędna inwestycja, która przekłada się na satysfakcję pracowników, a tym samym na ich motywację do wykonywania obowiązków zawodowych, więc kup je od sprawdzonego i zaufanego dostawcy. Dzięki temu zyskasz pewność, że z powodzeniem będą służyć przez długie lata.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.