Dynamiczny rozwój branży e-commerce sprawia, że rośnie zapotrzebowanie na usługi kurierskie. To sprzyja powstawaniu nowych firm przewozowych oraz dostosowywaniu ofert do rosnących wymagań klientów. Wybór przewoźnika nie może opierać się wyłącznie na niskich kosztach, ale również na jakości usług. Te dwa czynniki są kluczowe dla klientów oraz ich decyzji o ponownych zakupach w wybranym sklepie.
Klient chce mieć wiele rozwiązań. Nawet jeśli korzysta tylko z jednego, to świadomość, że sam może zadecydować o tym, jaki sposób dostawy i płatności go interesuje sprawia, że chętniej robi zakupy w wybranym punkcie. Warto więc sprostać tym oczekiwaniom i podpisać umowę z firmą pośredniczącą w całym procesie, która daje wiele możliwości. Istotne są również usługi dodatkowe. Sendit oferuje:
To kolejny czynnik ważny dla pozyskania i zatrzymania klienta. Jeśli paczka dotrze do niego w ciągu jednego lub dwóch dni, będzie zadowolony i chętnie ponownie skorzysta z oferty firmy. Należy jednak pamiętać, że czas realizacji dostawy zależny jest nie tylko od przewoźnika, ale też od tego, jak szybko zamówienie zostanie spakowanie i nadane.
Klienci lubią otrzymywać wiadomości o statusie przesyłki. Jeśli wysłane zostanie do nich powiadomienie o tym, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji, a następnie, że zostało przekazane kurierowi sprawia, że klient nie czuje się zaniedbany. Wybierając przewoźnika warto upewnić się również, że posiada on mobilną stronę internetową lub wygodną w użytkowaniu aplikację. Dzięki temu klient w sposób łatwy i szybki będzie mógł sprawdzić, gdzie znajduje się jego paczka, a także przygotować się na wizytę kuriera po otrzymaniu powiadomienia o jego przybyciu.
Artykuł partnera