Jak systemy CRM mogą podnieść wydajność w przedsiębiorstwie?

Mateusz Rąbalski
04.07.2023

Nowoczesne przedsiębiorstwa, którym zależy na odniesieniu sukcesu rynkowego powinny skorzystać z rozwiązań technologicznych. Nowoczesny system CRM to narzędzie, które pod wieloma względami ułatwia kierowanie firmą. Pozwala zarówno lepiej nadzorować relacje z klientami, jak i zoptymalizować wiele procesów wewnętrznych. Oprogramowanie CRM ogranicza ryzyko wewnętrznych nieporozumień i konfliktów, które mogą prowadzić do spadku efektywności. Każdy z pracowników dzięki nowoczesnemu systemowi od razu po zalogowaniu się może zobaczyć listę zadań do zrobienia, a także sprawdzić czym zajmują się inne osoby. Ma to szczególnie duże znaczenie w dobie pracy zdalnej. Praca z różnych miejsc wymaga stosowania nowoczesnych rozwiązań. Tylko w taki sposób praca zdalna może pozostać nadal efektywna i każda z zatrudnionych osób może łatwo poradzić sobie z wykonaniem powierzonych jej zadań.

System CRM wspomaga home office

Praca zdalna w systemie home office jest coraz popularniejsza. Dla wielu pracowników jest to kluczowy benefit, który decyduje o podjęciu zatrudnienia. Nie dziwi zatem fakt, że w wielu przedsiębiorstwach jest to dostępna opcja. Bez względu czy praca z domu odbywa się w systemie hybrydowym czy całkowicie zdalnym to odpowiednie rozwiązania IT są niezbędne do uzyskania wysokiej efektywności. W sytuacji, gdy każdy z zatrudnionych ma dostęp do dokładnie tego samego systemu to możliwa jest łatwiejsza komunikacja czy wspólna praca nad projektem.

Dobrze wybrany system Customer Relationship Management pozwala to osiągnąć przy jednoczesnym zarządzaniu wszystkimi klientami, którzy korzystają z usług konkretnej firmy. Pozwala na wprowadzanie do systemu projektów, a także oddelegowywaniu poszczególnych zadań do pracowników. Systemy CRM pozwalają łatwiej skontrolować czym zajmują się poszczególne osoby w firmie i jakie są postępy ich prac. Możliwe jest także nadzorowanie projektów całościowo. Również pracownicy w razie potrzeby mogą łatwo znaleźć inne osoby, które odpowiadają za poszczególne zadania i skontaktować się z nimi. Utrzymanie porządku w pracy i kontrola nad zadaniami to główne zalety systemu CRM, który są istotne zarówno dla pracodawców, jak i wszystkich osób zatrudnionych. Pełna kontrola bardzo dobrze wpływa na efektywność i pozwala uniknąć nieporozumień.

Z powyższych powodów system klasy CRM warto wprowadzić do przedsiębiorstwa, które oferują prace zdalną. Wyższa efektywność zespołu sprawia, że inwestycja w tego rodzaju narzędzia bardzo szybko się zwraca, a jednocześnie pomaga przyciągnąć nowych pracowników, którym zależy na możliwości pracy zdalnej.

Oprogramowanie CRM powinno być dostępne na wielu urządzeniach

Bardzo ważną cechą, która charakteryzuje dobry system CRM jest jego dostępność na wielu platformach. Większość osób zatrudnionych w przedsiębiorstwach w swojej pracy korzysta z laptopów lub komputerów stacjonarnych. Pozwalają one na łatwe poruszanie się po systemie CRM i nadzorowanie najważniejszych informacji. Używany w firmie system CRM powinien jednak być dostępny także na innych urządzeniach. Wersje na urządzenia mobilne takie jak smartfon czy tablet mogą bardzo mocno wpływać na komfort prowadzenia działalności. Wdrożenie systemu CRM z uwzględnieniem takich sprzętów daje bardzo dobre rezultaty. Dzięki temu zarówno pracownicy, jak i osoby zarządzające przedsiębiorstwem mogą w każdej chwili uruchomić program CRM i wprowadzić pewne zmiany bądź zapoznać się z poszczególnymi danymi. Dedykowane wersje systemu na urządzenia mobilne powinny być czytelne i stworzone w taki sposób, aby nawigowanie na mniejszym ekranie nie powodowało dużego dyskomfortu i poważnych problemów.

Dzięki szerokiej dostępności system klasy CRM zwiększa mobilność wszystkich osób pracujących na sukces firmy. Nawet będąc na wakacjach można łatwo zalogować się do systemu CRM i wprowadzić ewentualne zmiany czy dodać nowe wytyczne. Można także łatwo dodać informacje na temat potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani współpracą z konkretną firmą.

Jakie jeszcze posiada funkcjonalności CRM?

Funkcje systemu CRM są niezwykle rozbudowane i mogą obejmować bardzo wiele obszarów. Bardzo ważne jest, aby na etapie wdrożenia systemu CRM dokładnie sprecyzować oczekiwania w zakresie zarządzania relacjami czy sprawowania nadzoru nad osobami pracującymi zdalnie. Dzięki temu w systemach CRM wszystkie uwagi zostaną uwzględnione i powstanie narzędzie, które pod każdym względem będzie optymalne. Wspomoże proces zarządzania relacjami z klientami, rozdzielania zadań, tworzenia grup pracujących nad projektami, możliwość łatwego kontaktu, obsługę klienta, rozliczenia i wiele innych. Dzięki systemowi CRM można osiągnąć bardzo dobre efekty i uzyskać niezwykle wysoką wydajność pracy. Najlepsze systemy sprawdzają się pod wieloma względami rewelacyjnie, a dodatkowo w razie rozwoju firmy można je rozbudować o dodatkowe funkcjonalności. Tym samym stworzony zostanie jeszcze wydajniejszy i jeszcze bardziej dopracowany system, który sprawdzi się znakomicie. Filozofia CRM zakłada bowiem przede wszystkim wspomaganie przedsiębiorstwa i pomoc w jego sprawnym rozwoju.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie